Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 22.9.2020 jsem u společnosti Mall zakoupil jízdní kolo ,,Olpran kolo Monster 29’’ antracitova’’. Během běžného užívání došlo nečekaně k prasknutí rámu kola. Dne 24. 5. 2022 jsem na pobočce Mall na ulici Vídeňská předmětné kolo reklamoval. Následovně jsem obdržel zprávu o tom, že moje reklamace nebyla uznána. Ve sdělení od Mall bylo pouze uvedeno, že výrobek byl nevhodně používán. Bez konkrétnějšího odůvodnění. Považuji způsob vyřízení reklamace za neakceptovatelný a trvám na tom, že kolo bylo vhodně používáno a nebylo zničeno mojí vinou.
Olpram kolo Monster 29’’ antracitivá
Výměna za nové zboží nebo vrácení kupní ceny
|
Tweet |
Zakoupí-li spotřebitel výrobek a v zákonné 24 měsíční době se na něm objeví vada, jejíž vznik spotřebitel sám nezavinil, může věc reklamovat. Spotřebitel nemůže uplatnit práva z vad, které sám způsobil (mechanické poškození). Prodávající neodpovídá ani za běžné opotřebení věci. Je tedy nutné pro případ zamítnuté reklamace, aby se znalec v posudku vyjádřil k existenci a povaze vady a prokázal, že jízdní kolo má vadu například z důvodu nekvalitního použitého materiálu či vadného zpracování.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace a od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, pane Pavlovče, je mi líto, že nesouhlasíte s výsledkem reklamačního řízení. Zboží bylo posláno do autorizovaného servisu, kde bylo ve zkontrolováno. Vyjádření servisu bereme jako platné. Dne 13.6. jste zboží reklamoval znovu a nyní prosím o trpělivost, než bude reklamace vyhodnocena. S pozdravem, Hana overeno@mall.cz
Dobrý den, počkám na výsledek reklamace a uvidíme jak budeme pokračovat.
Dobrý den, pane Pavlovče, prosím, po ukončení reklamace se ozvěte. S pozdravem, Hana overeno@mall.cz
Tak reklamace vyřízení na v můj prospěch akorad nevim jestli to bylo tím ze nestihli 30 denní lhůtu nebo došli na to že to není moje vina. Osobně si myslím ze to prvně zkoušijou jestli to projde. Mám veliké štěstí ze mám v rodině právníky kteří mne pomohli. A ještě jedna věc, odborníci z olpramu posuzují reklamaci podle fotek nebo podle popisu. Podotýkám mám popis ze servisu kde píšou , že kolo bylo používáno nesprávným způsobem ale ze zde kolo fyzicky nemáme. No hlavně ze to dobře dopadlo a peníze jsou na zpět. Dekuji i vám za zveřejnění a aby se ostatní nezalekly gigantů. Překládám jednu fotku
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.