Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
12.7. 2012 jsem zakoupil multifunkční tiskárnu a k ní nehmotný produkt, který se jmenuje "prodloužená záruka +1 rok".
První reklamace tiskárny nastal v srpnu 2014, byla vyřízena opravou v rámci prodloužené záruky. Druhá reklamace téže závady proběhla v lednu 2014. Tentokrát byl vystaven dobropis na cca 70% hodnoty tiskárny. Když jsem se ptal, proč není vyplacena celá částka, tak mi bylo sděleno, že prodloužená záruka je pojištění a při vrácení zboží se původní cena sníží o 1% ceny za každý měsíc, který uběhl od prodeje výrobku. Vše prý mají v obchodních podmínkách na webu.
Je nějaká cesta, jak se domoci vrácení plné ceny zboží, jestliže byl produkt pojmenován tak, aby vzbudil dojem, že se jedná o prodloužení klasické dvouleté záruky?
Kód druhé reklamace ZRE15036750
Vrácení plné částky nebo oprava tak, jak by člověk očekával, když se něco jmenuje "prodloužená záruka +1 rok".
|
Tweet |
Obecně u odpovědnosti za vady je třeba rozlišovat mezi zákonnou a smluvní odpovědností za vady věcí prodaných v obchodě, a to zejména (což v praxi přichází nejčastěji v úvahu) mezi zákonnou a smluvní zárukou. Správně se poukazuje i na rozdíl mezi smluvní zárukou založenou jednostranným prohlášením prodávajícího v záručním listě a smluvní zárukou založenou dohodou účastníků kupní smlouvy. Smluvní záruka, která je poskytována až po uplynutí zákonné záruky, může ve vztahu k zákonné odpovědnosti obsahovat určitá omezení. Tato omezení ale nemohou zasahovat po dobu trvání zákonné odpovědnosti za vady do zákonných nároků, ale nastoupí až po jejím uplynutí. Zjednodušeně lze tedy říci, že v rámci prodloužené záruky je možné, že nebude poskytována ve stejném rozsahu jako zákonná záruka. V tomto případě záleží, zda byl spotřebitel s podmínkami záruky prodloužené záruky seznámen.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.