Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58447Booking.com (Czech Republic) s.r.o. - stržení vyšší částky z účtu než inzerované - klamavá reklama

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 11 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.06.2022, před 3 lety

Jiří Lukeš

Znění stížnosti

V objednávce ubytování byla uvedena cena 67 Eur a po zadání platebních údajů o kartě došlo k odečtu bez upozornění částky 110 Eur. Společnosti jsem toto reklamoval a žádal vrácení rzdílu a po více než měsíci společnost stížnost zamítla - přestože jsem ji poslal vyfocenou částku obrazovky kterou na daný termín inzerovali. Důvodem je údajně že fotografie neobsahovala storno podmínky. toto však vnímám pouze jako výmluvu nic jsme nestornoval - ale rozčiluje mne z principu jednání firmy když si odečtou z karty vyšší částku než inzerují aniž by vůbec člověka upozornily. Podotýkám že ani nemohlo dojít k platbě za třeba předčasný check in, kdy jsem stejně pokoj neměl připraven a musel čekat do večera. Za mne naprosto ostudné chování a sprosté okrádání klientů, to nemluvím o dalším množství vnucovaných reklam a služeb o které nestojím. Podotýkám že mi jde o princip a nehodlám se smířit aby takovéto jednání firmě procházelo!!


Produkt

Rezervace ubytování na ostrově Milos, apartmán Anastasias Studio 21.-24.5.2022


Požadované řešení

Čekal bych omluvu a promptní úhradu rozdílu a ne výmluvy typu že nemám nafocenou obrazovku se storno podmínkami...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2022 09:29, před 3 lety

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednanou službu, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2022 15:22, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.