Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Byla jsem telefonicky kontaktována,že mi bude zdarma zaslán vzorek oleje CBD a vitamíny a že nic nemusím platit.Pani byla neodbytná,tak jsem souhlasila.Když zásilka přišla,vše jsem neporušené poslala zpět i s dopisem,že již nic posílat nechci a že ruším kupní smlouvu,ačkoli si nejsem vědoma,že bych nějakou uzavírala.Oznámení o vrácení a ukončení smlouvy jsem rovněž poslala doporučeně do sídla v Polsku a rovněž jsem vše zaslala na jejich email ,ktery byl uveden u vzorku.Mám potvrzené dodejky z pošty a rovněž uložené Sms z pošty, že jim bylo vše doručeno.
Během měsíce mi zboží přišlo znovu i s fakturou na 999 kč.Jelikož jsem vše již jedou vrátila a ukončila,nebudu nic platit.Nyní mi přišla výhružná sms,že pokud nezaplatím ,bude mi naúčtováno penále.
Olej CBD a vitamíny
Chci ,aby mě firma Stander již nic nezasílala a vymazala si mě z databáze.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.
Pokud byla objednávka zrušena a první dodávka byla zdarma, pak by spotřebiteli nevznikla povinnost k úhradě žádného zboží. Od smlouvy uzavřené na dálku (tj. přes internet, telefon či jinak) je možné odstoupit bezplatně do 14 dnů od převzetí zboží (§ 1829 občanského zákoníku).
Pokud došlo ke zrušení objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.
Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.