Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58468Nefunkční klimatizace v celém vagónu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

48 minut 6 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
20.06.2022, před 3 lety

Eva Belišová

Znění stížnosti

Dobrý den,důvodem mé stížnosti není dlouhé čekání na odjezd vlaku,který už v Praze odkud vyjížděl nabral 40 min a to nám ho postupně v hale přeplněné lidmi postupně zvyšovali a venku bylo extrémní teplo 36 st.
Nějak jsme to tam zvládli a dočkali se vlaku.
Pak ale přišel šok,kdy se dokonale naplnil celý vlak a my jsme po rozjezdu zjistili,že nefunguje klimatizace.
Lidi začali vylézat z kupé a chtěli se nadýchat aspoň ve společné chodbičce,to jim moc nepomohlo,okno se nedalo otevřít.Už jsme jeli hodinu a nikdo nikde,tak jsem to začla řešit.
Přiletěla jsem ze země,kde bylo max 15 st ,letěla 4 x letadlem a nepřežijí jízdu s ČD ?
Vyhledala jsem průvodčí a řekla ji,že nefunguje klima v 1. vagóně a ona mi řekla,že pouze ti,kteří mají místenku dostanou kompenzaci vodu.
To se mi snad zdá…my se tady dusíme,nemáme kyslík,jsme přehřátí ,venku 35 st a my dostaneme kompenzaci malou láhev vody?
Říkám ji,otevřete nám prosím aspoň úzké nouzové okno na chodbě,ať tu proudí aspoň trochu vzduchu,tak řekla,že přijde a už ji nebylo.
Nějaký pán vzal nůž a to okýnko aspoň otevřel ať máme aspoň trochu kyslíku a lidi se k okýnku chodili nadechovat trochu vzduchu.Průvodčí nám řekla,že si tam pouštíme horký vzduch…my jsme potřebovali aspoň ten kyslík…
Pak jsme si museli jít pro vodu do jídelního vozu a když jsme procházeli vagóny,tak v některých byla klima tak silná,že byla pro ty lidi zima a když jsme se vraceli s vodou k nám do vagónu,tak tam to bylo jako v sauně .
Nebezpečná pro lidský organismus je teplota 41 st,tam bylo tak 50 st a že to nikdo neřešil,jen vodou to je trestné ,protože nás to ohrožovalo na životech,když se lidem dělalo špatně.
Taky jsem skončila s cestováním s ČD asi nechápou,že mají odpovědnost,přivézt lidi v pořádku a ne se srdeční zástavou,kterou jsem předešla,že jsem to aspoň trochu začla řešit.
Jízda 4 hod v 50 st je opravdu trestuhodná a zvlášť ,že zaměstnanci ČD to neřešili jinak .
Měli by jste se nad sebou zamyslet a aspoň vymyslet nějaký krizový plán,aby jste příště nepřijeli s vagónem mrtvých lidí….
Nemoc z přehřátí úpal se projevuje až za pár dní,tak snad ti ostatní lidi budou v pořádku a vy zamezíte tomu,aby se to neopakovalo.
Bylo to vlak EC 145 Ostravan
19.6. v 16,02 z Prahy


Požadované řešení

Dostat lidi z nebezpečného vagónu do ostatních vagónů nebo vyměnit .
Vrátit jízdné za tak život ohrožující cestu a vzít si příklad z toho,jak to příště vyřešit lépe,aby se to nestalo.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2022 12:03, před 3 lety

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.