Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58473STÍŽNOST NA PŘÍSTUP K ŘEŠENÍ SITUACE ZPůSOBENÉ ČESKÝMI DRAHAMI A SOUČASNĚ ŽÁDOST O NÁHRADU ZPůSOBENÉ FINANČNÍ ZTRÁTY

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

17 minut 35 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
20.06.2022, před 3 lety

Přemysl Hlaváč

Znění stížnosti

Hanušovice 20.6.2022

STÍŽNOST NA PŘÍSTUP K ŘEŠENÍ SITUACE ZPůSOBENÉ ČESKÝMI DRAHAMI A
SOUČASNĚ ŽÁDOST O NÁHRADU ZPůSOBENÉ FINANČNÍ ZTRÁTY

Přilétl jsem dne 9.6.2022 do Bratislavy a měl jsem pečlivě připravený plán návratu domů, což mělo být ještě tentýž den. Dorazil jsem na hlavní nádraží v Bratislavě a koupil jsem si jízdenku (9.6.2022 18:06 Metropolitan České dráhy). Čekal jsem,na tabuli naskakovalo prodlužující se zpoždění. Začal jsem tušit, že spoj z Břeclavi nestihnu. Vlak měl zpoždění 45 min. Přijel jsem do Břeclavi a spoj samozřejmě ujel! Tam mi bylo doporučeno spojení z Břeclavi s přestupy v Otrokovicích, Přerově a Olomouci. Na doporučení zaměstnance ČD jsem si zakoupil jízdenku se třemi přestupy a s únavou jsem zjistil, že se dostanu nejblíže 15 km od domova a to ve velmi pozdních hodinách (1:17). Ale to by snad šlo řešit taxíkem.
I tak jsem měl radost, že vlak z Břeclavi do Otrokovic odjel opravdu včas (20:35), ale než dojedete na první přestupní stanici v Otrokovicích, tak má vlak další masivní zpoždění a ujede vám další spoj z Otrokovic do Přerova. Stojíte tam hodinu a mezi tím vás zaměstnanci drah uklidňují, že tyto vlaky až do Šumperka na sebe navzájem čekají. Následně zjistíte, že další vlak na Přerov má také zpoždění. Nakonec to vydržíte, protože vám nic jiného nezbývá. Tak tedy sedáte do vlaku na Přerov a milá paní průvodčí vám sdělí, že se kvůli zpoždění nedostanete dál než do Přerova. Vystoupil jsem v Přerově a ještě, než vlak odjel, zeptal jsem se , co mám dělat, není to přece moje vina! Nebojte se, obraťte se na servisní linku a ta vám sežene ubytování nebo taxi. Nekonečné volání servis, kde Vám radí, že si mám sehnat nějaké ubytování nebo taxi, ale to pouze do výše 1 500,- Kč. Ptám se taxikáře na cenu odvozu do Hanušovic. Uvedená cena je vyšší než cena letenky, se kterou jsem přeletěl kus Evropy. Příspěvek ČD je v tomto případě směšný.
Zkouším obvolávat hotely ,motely, hostely, ale nikdo se neozývá nebo je plno. Vždyť je půlnoc. Nádraží je zavřeno, venku je chladno a já pomaličku usínám ve stoje. Míchá se ve mně únava, bezmoc a zlost na celý systém ČD. Je mi zima, kolem mě se potulují různé podezřelé existence, bojím se někde přikrčit, abych únavou neusnul a někdo mě v lepším případě neokradl.
Znovu volám servisní linku a tam mi zopakují to, co již řekli. Je jim líto, ale jinak mi pomoci nemůžou. Alespoň, kdyby byla otevřená nádražní čekárna s nějakým dohledem, aby si cestující mohli alespoň chvíli odpočinout, odložit zavazadla. Zjišťuji, že kdybych se taxíkem přesunul na nádraží v Olomouci, je situace úplně stejná. I tam je nádraží zavřeno.
Je noc, jsem zoufale ochotný se přizpůsobit čemukoliv. Jako podčlověk prosím nějakého opozdilého zaměstnance nádraží o azyl , kousek místa,židle.
Nervozně přemýšlím co budu dělat, únava je příliš silná. Abych si porovnal myšlenky, rozhodl jsem se pro malou procházku. Vláčel jsem se se zavazadly a po chvíli mě začali obtěžovat "nepřizpůsobivý". Chybělo velmi málo a byl jsem okraden a zbit. Zachránil mě na poslední chvíli mladší pán, který autem kolem projížděl, vyzval mě, abych si nastoupil, že mě odveze kousek dál, aby se situace neopakovala. Nabídl mi, že jede do Olomouce, mám-li zájem, vezme mě sebou. Byl jsem neskutečně rád, ale uvědomoval jsem si, že to bude v Olomouci obdobné – nádraží zavřeno. Za chvíli jsme byli na místě. Nabídnutou odměnu odmítl a a pak jsme se rozloučili. Ještě jsem se ani nerozhlédl, byl řidič zpět a nabídl mi, že pokud mám zájem, zaveze mě až do Hanušovic, ale tentokrát za smluvní cenu. Ani minutu jsem nezaváhal, kdyby nabídl jakoukoliv cenu, přistoupil bych na ni. Moc jsem si přál být konečně doma. Do Hanušovic jsme přijeli kolem 3 hod. Cestu jsem finančně vyrovnal, kdo by byl ochoten v noci jet takovou štreku!
Dodnes ve mně přetrvává hořkost z celé situace, z přístupu lidí a systému ČD. Připadám si jako hlupák. Uvědomuji si , že jsem byl některými zaměstnanci drah uveden v omyl. Věděli, že tyto vlaky nedojedou včas a nikdo mě na to neupozornil,spoždění bylo plánované! Zaplatil jsem za jízdenku navíc a už jsem nikoho nezajímal. Byl jsem nucen se potulovat jako bezdomovec v čase, kdy jsem měl být už dávno doma a spát. Ponižoval jsem se a prosil o azyl člověka, kterého nezajímám a nakonec jsem málem přišel o zdraví. Nikdy jsem si neztěžoval, když jsem nebyl spokojený, pochopím i sílu vyšší moci, že se vlaky můžou zpožďovat, a to, že ujedou na jedné cestě 3 spoje, je opravdu hrubá chyba. Ovšem nejhorší a to mě vlastně vybudilo napsat tuto stížnost, je nezájem ČD o cestujícího. Taky si říkám, k čemu vlastně jsou servisní linky, když pro vás nemůžou nic udělat ! Existují záznamy všech našich hovorů, což je prý pro „vylepšení služeb“ !!! Nebylo by lepší, kdyby zaměstnanci poskytli tyto informace přímo na místě a ušetřené finance raději investovat do malých čekáren ve větších přestupních stanicích, kam by se člověk případně taxíkem přemístil a v bezpečí vyčkal dalšího spoje.
Chci se Vás jednoduše zeptat, co by jste na mém místě dělal Vy? Nechal by jste to být? Je to stejné, jako když koupíte vadný produkt, který nefunguje a nepůjdete ho reklamovat? I když tohle, věřte mi, bylo mnohem horší.
A tak jsem došel k závěru, že stížnost napíši a požaduji náhradu vynaložených výdajů, které mi svým systémem a přístupem způsobily ČD.
Vše je doloženo jízdenkami,zpožděnkami,hovory.Děkuji

Přemysl Hlaváč


Produkt

Trat Bratislava,Břeclav,Otrokovice,Přerov....servisní linka


Požadované řešení

A tak jsem došel k závěru, že stížnost napíši a požaduji náhradu vynaložených výdajů, které mi svým systémem a přístupem způsobily ČD.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2022 13:37, před 3 lety

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.