Společnost


Heureka Group a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58478Klamání spotřebitele - neaktualizované podmínky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 11 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
20.06.2022, před 3 lety

Marie Juříčková

Znění stížnosti

Dobrý den,
chtěla bych Vás poprosit o pomoc týkající se mojí obj. na stránce Heurea.cz Bohužel po komunikaci přímo s oddělením Garance nákupu nedošlo k zdárnému vyřešení.

27. 04. 2020 jsem učinila přes HEUREKU obj. č. ***
27. 4. 2020 byla zásilka expedována e-shopem ATOSELEKTRO na moji adresu
9.8.2021 jsem odeslala zboží k reklamaci
13.8.2021 mně byla zaslána zásilka, na základě reklamace. Dostala jsem nové zboží
10.6.2022 Zboží opět nefunkční, poslala jsem zpět k reklamaci, s tím, že nový výrobek již nechci, ale chci vrátit peníze

Telefonicky mě kontaktovala mě paní z e-shopu ATOSELEKTRO, že na reklamaci nemám nárok, že uplynula lhůta 24 měsíců, což samozřejmě vím taky.

V době koupi výrobku byl na stránkách Heureky v sekci Průvodce heurekou: Užitečné tipy, jak jednoduše reklamovat zboží bod.15. V tomto bodě bylo zmíněno, že nová dvouletá záruční lhůta začíná běžet pouze při výměně zboží za nový kus. Tato informace byla odstraněna až po mém upozornění, s odkazem, že se podmínky zapomněli od roku 2016 v textu upravit a informace je tedy zastaralá.

Domnívám se, že pokud zákazník kupuje zboží s uvedenou garancí, není jeho povinností kontrolovat, zda si někdo 6 let nezapomněl upravit uvedené texty. V tomto případě tedy považuji danou situaci za klamání spotřebitele a byla jsem uvedena v omyl, že se záruka na zakoupené zboří prodlužuje.


Produkt

Deramax Cvrček 0300, zvukově vibrační elektronický odpuzovač krtků, hryzců, hadů a hrabošů


Požadované řešení

Požaduji dodržení uvedeného bodu (prodloužení záruky), případně adekvátní řešení situace(zaslání nového zboží/vrácení peněz).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2022 10:38, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Tato úprava vychází ze zákona - nelze ji tedy s ohledem na ochranu slabší smluvní strany (spotřebitele) zkrátit, avšak je možné ji prodloužit (tzv. smluvní záruka).

Obecně tedy není možné zboží reklamovat po uplynutí 24 měsíců, jestliže však spotřebitelce bylo sděleno, že to možné je, musí podnikatel svého slibu dostát. Vzhledem k tomu, že jde o podnikatele, nemůže se odvolávat na chybu, jestliže není zjevná a nepřiměřená (často chyba v ceně posunutím desetinné čárky apod.).

Domníváme se tak (avšak zatím pouze na základě jednostranného popisu), že spotřebitel má právo zboží reklamovat. Vzhledem k tomu, že jde ale teprve o druhou reklamaci se zároveň domníváme, že nemůže požadovat odstoupení od smlouvy, ale musí respektovat řešení podnikatele v souladu s hierarchií nároků (oprava; pokud není oprava možná - dodání nové věci bez vad a pokud není možné ani to, tak až poté odstoupení od smlouvy).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2022 15:43, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.