Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den.Koncem minulého roku jsem souhlasila se zasláním jednoho balíčku firmy Stander na zkoušku-jednalo se o žen-šenové kapsle a CBD olejíček s tím že pokud nebudu spokojena mohu další zásilku písemně zrušit v určitém termínu (do 27.12.zaslala jsem odmítnutí 20.12.takže včas).Nevyhovovalo mi ani zboží těžko dohledatelného původu ani způsob doručení jak Stander píše,"vlkožením do schránky"PVše bylo v pořádku až do 13.4.kdy jsem ve schránce našla další zásilku,ještě s tím žer má být zaplacena a další zásilka odmítnuta do 6.4.Zásilku jsem téhož dne kdy jsem ji obdržela poslala zpět s dalším odmítnutím jakýchkoli zásilek.28.4.jsem dostala vyrozumnění od pošty že mám na postě uloženou další zásilku a do schránky upomínku na zaplacení předchozí zásilky.Je jasné ze způsobu doručení že v té době už měli mou zásilku zpět protože teď nebyla "vložena do schránky".Zásilka je opět těžce antidatována-datum vystavení faktury je 6.4.já jsem ovšem stížnost na pozdní (chybné)doručení poslala až 13.4.,navíc na oznámení pošty i zásilce samotné je datum uložení 28.4.Přes další písemné odmítnutí zásilky spolu s vrácením zaslanéího zboží Stander neustále pokračuje v zasílání,tento měsíc přišla zásilka nadvakrát- minulký týdem žen-šenové kapsle(vráceno zpět spolu s dalším,v pořadí čtvrtým odmítnutím dalších zásilek),dnes došel CBD olejíček,vracet jej budu zítra i s pátým písemným odmítnutím.S firmou není domluva možná-telefon nikdy nikdo nezvedá,internetový kontakt není možný,písemně Stander nijak nereaguje jen stále posílá odmítané zásilky.
Chci aby se firma Stander zdržela jakýchkoli dalších zásilek a zároveň i jakýchkoli finančních nároků.Nenechala jsem si žádné její zboží vyjma první zásilky na zkoušku a žádné její zboží jsem si neobjednala.Dodržela jsem lhůtu pro odmítnutí dalších zásilek a sama firma Stander to zřejmě vzala na vědomí protože od té zkušební zásilky mi neposlala nic až do zásilky 13.4.2022 přestože jinak je frekvence zasílání měsíční.Děkuji
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.
Pokud byla objednávka zrušena a první dodávka byla zdarma, pak by spotřebiteli nevznikla povinnost k úhradě žádného zboží. Od smlouvy uzavřené na dálku (tj. přes internet, telefon či jinak) je možné odstoupit bezplatně do 14 dnů od převzetí zboží (§ 1829 občanského zákoníku).
Pokud došlo ke zrušení objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.
Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.