Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 21 |
Stále v řešení: | 8 |
Objednala jsem zájezd na dovolenou pro mě a pro mou rodinu.
Objednala jsem egypt 4* za určitou částku.
Během pár dnů se z hotelu stal 3*.
Ihned jsem žádala o změnu hotelu. Psala jsem 10 emailu a vždy jsem byla ignorovaná, volala jsem, opět bez šance.
3 týdny jsem škemrala o změnu hotelu, během těch týdnů, šel hotel, který jsme chtěli jako náhradní, o tisíce korun nahoru. Společnost exim tours, mě přestala ignorovat cca po 4 týdnech a asi 15 emailech. Výsledkem bylo, že paní mě natlačila na jejich "dohodu" s výmluvou, že požadovaný hotel, se rychle plní a že jsou poslední dva volné pokoje. 4 týdny mě nechala čekat, pak najednou jsou volné pouze 2.
Chtějí teď po mně doplatit 12 000Kč. Na callcentru mi ale bylo řečeno, že cena se dá dohledat zpětně. Paní, která mi hotel měnila, tuto možnost zamítla.
Dále jsem řešila změnu objednavatele ve smlouvě, žádala jsem o ni 3x nebylo mi od začátku května vyhověno, teď při změně hotelu, mi byla zaslána nová smlouva, se stejnou chybou, když jsem se připomněla, bylo mi slíbeno, že jí upraví a pošle zpět. Toto mi bylo přislíbeno 8.6.2022 do teď jsem se nedočkala
Za toto jednání, požadujeme bezplatnou změnu hotelu. Přinejhorším dohledat cenu zpětně a omluvu od společnosti.
|
Tweet |
Smlouvou o zájezdu se pořadatel zavazuje obstarat pro zákazníka zájezd a zákazník se zavazuje zaplatit celkovou cenu. Zájezdem se rozumí soubor služeb cestovního ruchu podle zákona upravujícího některé podmínky podnikání a výkon některých činností v oblasti cestovního ruchu.
Náležitosti potvrzení o zájezdu jsou upraveny v § 2527 občanského zákoníku. Umístění, hlavní znaky a případná turistická kategorie ubytování je hlavní náležitostí takového potvrzení o zájezdu. Kategorie ubytování se zpravidla označují pomocí hvězd.
Došlo-li ze strany pořadatele ke změně v kvalitě ubytování, může zákazník návrh přijmout, nebo může od smlouvy z důvodu změny hlavní náležitosti (úroveň ubytování) odstoupit. V takovém případě není povinen platit stornopoplatky.
Pořadatel zájezdu je povinen o všech změnách v hlavních náležitostech (úroveň ubytování) informovat zákazníka neprodleně v textové podobě včetně informace, že zákazník může od smlouvy odstoupit v určené lhůtě.
Byť o změnu hotelu žádala primárně spotřebitelka, je podle našeho názoru povinností pořadatele zájezdu (cestovní kanceláře) sdělit spotřebitelce, že pokud došlo ke změně v hlavní náležitosti zájezdu (úroveň ubytování), může spotřebitel od smlouvy o zájezdu z tohoto důvodu odstoupit, aniž by musel platit stornopoplatky. Jestliže během celé komunikace taková informace nebyla spotřebitelce sdělena, jde podle našeho názoru o klamavé opomenutí (§ 5a zákona o ochraně spotřebitele) a zároveň o uvedení spotřebitelky v omyl. Uzavřela-li novou smlouvu (resp. změnu původní smlouvy) spotřebitelka v omylu, je takové právní jednání neplatné.“
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.