Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V zákaznické aplikaci Shell jsem si vytvořil novou zákaznickou kartu a se zákaznickým centrem dohodl převod bodů ze staré karty. Byl jsem upozorněn, že tento převod může trvat až 72 hodin. ("Na Vašem kontě budou body k zobrazení do 72 hodin.") Aplikace mi opravdu sdělovala, že zatím nemám žádné body. Druhý den se mi stav konta změnil na 293 body. Proces tedy evidentně zdárně proběhl do zmiňovaných 72 hodin a večer jsem jel natankovat přímo ke stanici Shell (záměrně, i když není moje nejbližší). Natankoval jsem i prémiové palivo (slibovali větší slevu a cena po slevě se tam blížila ceně základního paliva) a dle pokynů (v reklamě i na stojanu) šel zaplatit na pokladnu (při využití slevy nelze platit přímo v aplikaci).
Pokladní mi ale slevu odmítla započítat, protože jí systém ukazoval, že mám na kontě 0 bodů. Byl jsem tedy nucen zaplatit celou částku bez slevy, navíc za prémiové palivo, které bych si bez slevy ani nezakoupil. Nechal jsem si na účtenku od pokladní potvrdit, že v systému viděla 0 bodů. Obratem jsem mailem kontaktoval zákaznickou linku, kam jsem jim poslal kopii dokladu o zaplacení, včetně potvrzení od pokladní a rovněž screenshot z aplikace ukazující, že na mém kontě jsou již body připsány.
Odpověděli, že se to mohlo stát, protože neuběhlo 72 hodin a na kompenzaci nemám nárok. Na další email ode mě již nereagovali. Zkoušel jsem i telefonickou linku, kde mě akorát zopakovali, že to bylo do 72 hodin a body tedy ještě nebyly připsány. Zmínili se, že to odeslali na kontrolu do IT, čímž dle mého uznali chybu, to ale oni odmítli. Dle mého názoru jsem postupoval podle pokynů a buď měli chybu v systému, nebo to mají chybně nastaveno a zákazníka informují o načtení bodů dříve, než k tomu skutečně dojde.
Shell ClubSmart
Finanční kompenzace.
|
Tweet |
Podmínky získávání a čerpání věrnostních produktů stanovuje společnost, je povinna se jimi řídit a seznámit s nimi spotřebitele jasným a srozumitelným způsobem.
Sdělila-li společnost určité časové podmínky pro čerpání slevy prostřednictvím aplikace, spotřebitel se bez dalšího oprávněně domníval, že může tyto body (výhody) čerpat; v opačném případě se jedná (připsání bodů v aplikaci a následná nemožnost uplatnit tuto výhodu při nákupu zboží) o klamavé obchodní sdělení. Spotřebitel totiž v tomto případě učinil rozhodnutí, které by v případě nepřipsání bodů neučinil.
Spotřebitel byl uveden v omyl ohledně koncové ceny (zda na ni může čerpat slevu nebo ne). Z tohoto důvodu má nárok na vrácení rozdílu mezi cenou účtovano ua cenou, která by mu byla poskytnuta v případě plně a transparentně fungujícího věrnostního programu/systému.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.