Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#5851Klamavý popis pojištění prodejcem

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 11 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.02.2015, před 10 lety

Jan Cienciala

Znění stížnosti

V prosinci 2014 jsem na Alza koupil iPhone 5S 32gb. Na telefon jsem dobrovolně počkal, i když byl v jiných obchodem skladem - nechal jsem se přesvědčit, že "lepší" distribuce produktů Apple kterou má Alza má své výhody, například při řešení reklamací.

Na prodejně mi bylo k telefonu nabídnuto pojištění na 1 rok. Pojištění se podle popisu prodejce vztahuje na krádež a poškození. Slovy prodejce - pokud se vám například rozbije displej, když telefon spadne na zem, bezplatně vám ho vyměníme. Pokud by byl telefon v takovém stavu, že jej nelze opravit, vyměníme jej za nový kus, tím však pojištění zaniká.
To mi přišlo fér. Realita je však naprosto jiná.

Když mi po dvou měsících telefon spadl na zem a rozbil se displej (vše ostatní fungovalo bez problému), šel jsem do Alzy s vidinou že mi tedy vymění displej, jak mi tvrdil prodejce.
Pracovník servisu mi však vysvětlil, že dojde k výměně celého přístroje, protože u iPhonu jejich smluvní servis displeje NIKDY NEVYMĚNUJE protože je to nerentabilní. Dostanu tedy nový telefon, ale příjdu o pojištění. A tak se taky stalo - výsledek uplatnění pojištění je opravdu nový iPhone a pojištění končí.

Argument, že vše je podle smluvních podmínek (v případě nerentabilnosti opravy nastává výměna za nový kus a pojištění zaniká) neberu. Prodejce by mi neměl tvrdit, že mi vymění displej když vidí, že si pojištění kupuju k iPhonu 5S, přičemž ALZA VÍ ŽE MI DISPLEJ NEVYMĚNÍ, ale vymění za nový kus a pojištění zanikne. Jestli bylo důvodem špatné školení prodejce (a udělal to neúmyslně) nebo mi lhal je otázka.

Nemluvě o tom, že rentabilitu opravy určuje servis, tedy může za nerentabilní prohlásit prakticky cokoliv. Jak je možné že na každém rohu nabízejí výměnu displeje iPhone 5S do 3 000 Kč, nový iPhone stojí 17 000 Kč a přesto je oprava nerentabilní?

Kdyby mi prodejce po pravdě řekl jak to s pojištěním k iPhonu je, nekoupil bych si ho.

Na zákaznické podpoře jsem samozřejmě nepochodil.


Produkt

iPhone 5S 32 gb stříbrný + pojištění na 1 rok


Požadované řešení

Přišlo by mi fér, kdyby mi Alza vrátila peníze za pojištění a lépe si proškolila prodejce, kteří pojištění lidem prodávají.
Samozřejmě zároveň požaduji bezplatnou výměnu displeje nebo výměnu za nový kus. Momentálně na mě nový kus čeká na prodejně.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.3.2015 17:26, před 10 lety

Rámcová smlouva spol. Alza.cz, s.r.o., a pojistitele stanovuje, že v případě poškození věci pojistitel nefunkční Věc opraví anebo její opravu autorizovaným servisním místem
zajistí, a opravenou Věc následně předá zpět pojištěnému;
anebo není-li oprava Věci možná (např. z důvodu úplného zničení Věci nebo z jiného obdobného důvodu) anebo by je jí oprava byly neúčelná, zajistí výměnu Věci a Náhradní
Věc pojištěnému řádně předá; pojištění původní Věci bez dalšího zaniká.

Obchodní podmínky (rámcová smlouva) jsou součástí uzavřené smlouvy, a jsou proto závazné. Pokud se spotřebitel domnívá, že otázka účelnosti opravy nebyla posouzena správně, může toto rozporovat u prodávajícího.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.7.2015 16:46, před 10 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.