Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 16. Srpna 2021 jsme v obchodním domě IKEA Černý most v Praze zakoupili bílou komodu Hemnes za cenu 5.990,- Účel koupě bylo doporučení z rodiny, kde byly tyto komody již dříve zakoupeny a bez problému. Komoda byla plánovaná do budoucího dětského pokojíčku, kde byla následně sestavena avšak po uplynutí cca půl roku se začaly na vrchní desce a šuplíku postupně objevovat bublinky, které následně praskly a v některých místech došlo i k odloupnutí bílé barvy (nátěru). Je otázkou času, kdy se zase někde nějaká prasklina objeví. Proto jsme se rozhodli komodu u společnosti IKEA reklamovat včetně fotodokumentace. Reklamace nám byla zamítnuta se sdělením, že právě tyto poškození vznikly v důsledku mechanické manipulace způsobené vnějšími vlivy. Nechápu, jak komoda, která stojí na místě v dětském pokojíčku dvouměsíčního miminka, může nést známky mechanického poškození. Podle nás se jedná o špatný nátěr již z výroby. Po obchodním domě jsme tedy požadovali alespoň výměnu desky, která nám byla zamítnuta a to i na odvolání reklamace.
HEMNES N KOMODA - 102.392.80
Vrátit peníze
|
Tweet |
Zakoupí-li spotřebitel komodu a v zákonné 24 měsíční době se na ní objeví vada, jejíž vznik spotřebitel sám nezavinil, může ji reklamovat. Spotřebitel nemůže uplatnit práva z vad, které sám způsobil (mechanické poškození). Prodávající neodpovídá ani za běžné opotřebení věci. Je tedy nutné pro případ zamítnuté reklamace, aby se znalec v posudku vyjádřil k existenci a povaze vady a prokázal, že komoda má vadu například z důvodu nekvalitního použitého materiálu či vadného zpracování.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace a od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.