Společnost


Prepaid Solutions a.s.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58522Nevrácený zůstatek z Freepay karty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 9 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.06.2022, před 3 lety

Miloš Skořepa

Znění stížnosti

Před dovolenou jsem si zakoupil kartu Freepay, kterou jsem obdržel až přes několik urgencí, byť jsem jí předem zaplatil (už to mě mělo napovědět, co je toto za firmu). Když jsem kartu obdržel, nabil jsem na ní několik tisíc korun, které jsem opět přes několik urgencí neměl na svém účtě. Nakonec mi peníze na účet převedli (s odečtením poplatku). Na dovolené jsem kartu využil, ale i tak mi na ní zůstalo bez mála 1 000 Kč. Kartu jsem po svém návratu zrušil přímo v online administraci, ale jak už to bylo i v předchozích krocích, opět se nic nestalo. Musel jsem opět několikrát urgovat, aby karta byla zrušena a zbývající částka mi byla vrácena na můj bankovní účet, ze kterého jsem kartu nabíjel. I přes ujištění, že obdržím potvrzení o zrušení karty, se samozřejmě vůbec nic nestalo. Dnes, cca po 3 měsících, jsem opět kontaktovat společnost Freepay, která mi sdělila, že mi peníze nevrátila, že žádnou žádost neeviduje a že musím podat novou žádost a k ní doložit scan občanky, řidičáku, výpis z účtu, převést autorizační platbu, doložit doklad o vlastnictví účtu, jinak nemohou platbu vrátit na můj účet, ze kterého jsem kartu nabíjel. Výše uvedené doklady považuji za velmi citlivé, a proto je pochybné společnosti zasílat nebudu. Prosím o prověření jejich praktik, které považuji za přinejmenším nekorektní. Děkuji!


Produkt

Anonymní platební karta Freepay


Požadované řešení

Zbývající zůstatek by mi měl být vrácen na můj účet, ze kterého jsem na kartu platbu zaslal.
Současně by měly být prověřeny praktiky tohoto obchodníka, protože nejsou zcela v pořádku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2022 11:36, před 3 lety

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na společnosti a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li společnost na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad oblastí finančních služeb.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2022 16:42, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.