Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#58534Opětovná reklamace, podruhé neoprávněně neuznaná

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 9 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.06.2022, před 3 lety

Veronika Burketová, JUDr. LLM, PhD.

Znění stížnosti

Dne 14.1.2021 jsem u CZC.cz s.r.o. zakoupila prostřednictvím internetové objednávky za cenu cca 23 000 Kč notebook Hewlett-Packard zn. NB HP Pavilion Gaming 15-ec0007nc 15,6"FHD IPS /R5 3550H/16. Prodejce mně zvláště volal, aby mně přemluvil, a nakonec jsem souhlasila, s přikoupením prodloužené záruky na 4 roky. Avšak již za rok se počítač rozbil, při zapínání se zasekával, systém nenabíhal, ale zamrzal. Proto jsem dne 17.3.2022 uplatnila u prodávajícího CZC.cz s.r.o. vadu v záruce, reklamace č. RE21057733. Na krytu notebooku byla při převzetí shledána prasklina zvenku u napájení a počítač CZC.cz s.r.o. převzat k opravě. Do necelých dvou týdnů byla provedena oprava výměnou základní desky počítače. Po vrácení u notebooku však nefungovalo podsvícení klávesnice a záhy se objevila stejná porucha – počítač se nezapne, resp. nenaběhne systém. Proto jsem dne 19.5.2022 opět uplatnila u CZC.cz s.r.o. vady v záruce a požadovala již vrácení peněz protože mám za to, že se jedná o vadný kus, reklamace č. RE22006347. Při převzetí opět byla samozřejmě konstatována stejná prasklina na vnější části jako při předchozí reklamaci. Po mých opakovaných marných urgencích jsem dva dny před uplynutím zákonné měsíční doby na vyřízení reklamace obdržela sdělení, že „bylo zjištěno mechanické poškození notebooku, prasklý top cover a base cover, na toto poškození se záruka nevztahuje, vráceno zpět“. S tímto vyřízením reklamace rozhodně nesouhlasím. Popis mechanického poškození neodpovídá skutečnosti, jedná se o stále stejnou prasklinu, která na svrchní části krytu byla již při první reklamaci a kdy bez jakéhokoli komentáře byla notebooku vyměněna základní deska, tedy nejdražší část počítače. Mám za to, že prodejce resp. výrobce HP se vyhýbá odpovědnosti. Po dobu téměř měsíce, kdy byl počítač po uplatnění záruční vady u prodejce, počítač nebyl pravděpodobně vůbec přezkoumán a jen před uplynutím lhůty vrácen zpět s poukazem na prasklinu, která však na něm byla již před předchozí provedenou opravou. Tento přístup je krajně neseriózní. Po konzultaci s techniky jsem přesvědčena, že prasklina s vadou počítače, u kterého byla právě vyměněná základní deska, souviset rozhodně nemůže. Žádám, aby prodejce CZC.cz s.r.o. moji reklamaci neprodleně řádně vyřídil, buď aby notebook opravil nebo mně vrátil peníze. Jedná se o rok starý notebook, pořízený u CZC.cz s.r.o. za značnou částku a na který mně navíc prodejce CZC.cz s.r.o. přemluvil k prodloužené záruky, což je korunou celé věci. V opačném případě se jako právnička vydám soudní cestou.


Produkt

notebook Hewlett-Packard zn. NB HP Pavilion Gaming 15-ec0007nc 15,6"FHD IPS /R5 3550H/16 koupen 14.1.2021, Fa č. 1020320916


Požadované řešení

vrácení peněz, výměna počítače, popřípadě i oprava


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2022 12:11, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2022 20:29, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.