Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, obracím se touto cestou o spolupráci. Dne 3.6.2022 jsem u Alza.cz objednávala a zaplatila zboží, u kterého bylo deklarováno dodání dne 7.6.22, nepřišlo ani ke dni 22.6.22.
Dne 3.6. objednávám a uhrazuji zboží. Deklarováno dodání na výdejní místo Zásilkovny dne 7.6.2022.
Dne 6.6. Alza informuje o odeslání.
Dne 7.6. žádná výzva k vyzvednutí.
Dne 9.6. při sledování zásilky zjištěno - nevyzvednuto příjemcem a připraveno k odeslání zpět odesílateli.
Dne 10.6. se dotazuji Alzy, co se děje.
Dne 11.6. dostávám odpověď, že se mám obrátit na Zásilkovnu, z jejich strany odesláno.
Dne 14.6. u sledování zásilky informace, že byla vrácena odesílateli. Obracím se na Alzu s dotazem, co se děje - bez zpětné vazby.
Dne 17.6. dostávám odpověď výdejního místa, že kontaktní osoba má dovolenou a mám se obrátit na Zásilkovnu. Obracím se na Alzu, co se děje - bez zpětné vazby.
Dne 20.6. se jdu poptat na příslušné výdejní místo Zásilkovny, zde jsem odkázána zpět na Alzu.
Dne 21.6. žádám Alzu o storno objednávky - odpověď obratem - již nelze, neboť bylo zboží odesláno a pokud jej nechci, nemám přebírat. Ve stejný den se obracím s dotazem na zákaznický servis společnosti Zásilkovna - bez zpětné vazby.
Dne 22.6. u sledování zásilky od 14.6. žádná změna. Nemám zboží ani peníze zpět. Alze nepřijde divné, že se jí zásilka vrátila již před několika dny zpět.
Já chápu, že v průběhu dodávání zásilky se může přihodit cokoliv, pak je ale to nejmenší pokusit se společně se zákazníkem zjistit, co se děje. Svoji část smlouvy jsem splnila, tj. zboží zaplatila a očekávala bych jen snahu o pochopení situace a buď dodání zboží nebo vrácení peněz. Bohužel se nemohu domoci ani jednoho.
Informaci, co se děje. Dodání zboží nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý večer, paní Kavková,
děkuji Vám za Vaši zprávu a za vzniklou situaci se Vám velice omlouvám. Tento případ jsem nyní převzala v rámci oddělení péče o zákazníky. Jakmile pro Vás k Vaší objednávce ověříme potřebné informace, budeme Vás znovu kontaktovat na Vaši e-mailovou adresu, nebo prostřednictvím telefonu.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, dnes se se mnou telefonicky spojila pracovnice společnosti Alza, byla velmi vstřícná a vše jsme vyřešily k oboustranné spokojenosti. Děkuji všem zúčastněným za spolupráci a prosím tak o uzavření případu. V. Kavková