Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
nyní řešíme problém s elektrickou přípojkou k našemu RD.
Pro naší novostavbu rodinného domu jsme podali žádost o připojení 16.7.2020. Po zaplacení poplatku za připojení (bylo zaplaceno obratem) měla společnost ČEZ distribuce realizovat přípojku do 9 měsíců, čili do dubna 2021. V prosinci 2020 nám ovšem od ČEZ distribuce přišel dopis, že se stavba přípojky prodlouží do 30.5.2021.
Bohužel přes veškeré naše urgence nám přišla zpráva o dokončení až 7.12.2021 ( o dalších vice než 7 měsíců později ). Samozřejmě se připojení k domu z naší strany realizovalo až na jaře 2022, kdy to počasí dovolilo a my nyní máme revizi a chceme se k elektřině připojit. Bohužel, jaká je situace s elektřinou na trhu je známá věc, každopádně, naše stavba měla být připojena již cca v září 2021 za úplně jiných podmínek, než jaké jsou dnes. Jediný důvod proč k tomu nedošlo je nedodržení termínu ze strany ČEZu ( jeden z hlavních důvodu které mi ČEZ sdělil byl, že projekt svěřili firmě, která zakázku nebyla schopná správně udělat a několikrát to musela předělávat- což samozřejmě je opět chyba ČEZu)
Podali jsme reklamaci k ČEZ distribuce, s naším požadavkem na zajištění tarifu, který by nám v minulém roce náležel, byli jsme ale poslání na ČEZ prodej, který ovšem náš požadavek podle všeho nezajímá, s tím že oni mají na starosti pouze dodávky elektřiny a že zpoždění ČEZ distribuce je náš problém.
Takto jsme se ocitli v problému, který ani jedna ze zmiňovaných stran není ochotna řešit.
Vzhledem k nedodržení termínu ze strany ČEZ distribuce požadujeme výši tarifu a podmínky, které by nám náležel v září minulého roku, tedy termínu, kdy bychom už s jistotou měli revizi o připojení a žádali bychom o tatif ( za předpokladu, že by ČEZ distribuce dodržel termíny).
|
Tweet |
V případě odmítnutí požadavku na připojení je možné se obrátit na Energetický regulační úřad, který dle § 17 odst. 7 energetického zákona rozhoduje spory o připojení nebo přístupu k přenosové soustavě nebo distribuční soustavě.
Společnost ČEZ Distribuce, a. s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.