Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 1. 6. 2022 jsem u společnosti Leo express prostřednictvím své platební karty zakoupila jízdenku 22220-10493-***52 v ceně Kč 430,- na služební cestu do Prahy. Vzhledem k tomu, že mi tato služební cesta byla včera tj. 22. 6. 2022 zrušena, obratem jsem stornovala svoji jízdenku. Tuto jízdenku jsem NEKUPOVALA prostřednictvím Smile Club účtu, proto jsem včera požadovala, aby mi peníze za jízdenku byly zaslány zpět na moji platební kartu tak, jak je uvedeno ve Smluvních přepravních podmínkách Leo Express Global a.s. a Leo Express s.r.o. pro veřejnou drážní osobní přepravu platnou od 31. 1. 2020 a to konkrétně v části 3.2. 2. odstavec 2 cituji: "Zpět na platební kartu je možné vracet jízdné za jízdenky nakoupené v e-shopu LE za podmínky, že jízdenka byla zakoupena online platbou platební kartou.
Na jízdence je i uvedeno, že byla hrazena platební kartou a ne přes Smile Club. Vím, že v nejbližší době rozhodně nikam cestovat vlakem nebudu, proto jsem požadovala vrácení peněz zpět na svoji platební kartu. Jsem si vědoma toho, že mi bude dle smluvních podmínek strženo Kč 30,-. Nicméně nehodlám mít blokovaných dalších Kč 400,- s tím, že někdy možná pojedu vlakem.
Jak jsem již uvedla ve svém emailu, chci vrátit peníze zpět na platební kartu a zdůraznila jsem, že nesouhlasím s tím, aby mi peníze byly připsány formou kreditu.
Děkuji za kladné vyřízení stížnosti
Blanka Smetanová
|
Tweet |
Dle ustanovení § 41 odst. 1 písm. a) vyhlášky č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu, platí, že nenastoupí-li cestující s platným jízdním dokladem pro jednotlivou jízdu cestu z důvodů na své straně, má právo na vrácení zaplaceného jízdného, jestliže nepoužitý jízdní doklad dopravci vrátí jde-li o veřejnou drážní osobní dopravu na dráze celostátní nebo na dráze regionální, nejpozději v den na ní uvedený jako den nástupu jízdy nebo potvrdil-li dopravce nejpozději v tento den nevyužití jízdního dokladu, a při částečném nevyužití jízdního dokladu pro jednotlivou jízdu má v takovémto případě právo na vrácení jízdného za neprojetý úsek cesty.
Výše uvedené ustanovení má být dle našeho názoru interpretováno tak, že vrácením jízdného se rozumí vrácení peněžních prostředků v situaci, kdy cestující jízdenku hradil rovněž peněžními prostředky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
prosím, pošlete mi kompletní číslo Vaši jízdenky, abych mohla situaci prověřit a zjistit okolnosti.
Děkuji
Müllerová Michaela
Dobrý den,
v příloze posílám kopii jízdního dokladu a děkuji předem za kladné vyřízení tj. o vrácení peněz na platební kartu ze které byla jízdenka hrazena.
S pozdravem
Blanka Smetanová
Děkujeme stranám za součinnost. Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla přidat své vyjádření.
Dovolte mi za společnost Leo Express odpovědět na Vaši stížnost ohledně storna jízdenky do leo keditů.
Po kontrole jízdního dokladu jsme zjistili, že jste jízdenku zakupovala pod e-mailovou adresou registrovanou do věrnostního programu Smile club. Dle našich Smluvních přepravních podmínek probíhá storno u členů Smile klubu takto:
(2) Při stornování jízdenky je účtován transakční poplatek 30 Kč, za každou stornovanou jízdenku. Tento transakční poplatek se neplatí v případě, že cestující zakoupil jízdenku skrze svůj Smile Club účet a storno tak probíhá pouze do leo kreditů.
Uvádíte, že jste nebyla přihlášena pod zákaznický účet, avšak podle pravidel věrnostního programu, se kterými jste souhlasila při registraci, platí následující:
(6) Pro čerpání výhod a využívání Smile club účtu není nutné být během nákupu přihlášený.
Z výše uvedeného musíme konstatovat, že storno jízdenek proběhlo dle pravidel do leo kreditů. Vzhledem k tomu, že jste zakoupila pouze tuto jízdenku a to na služební cestu, vrátíme Vám platbu na platební kartu. Příště ale prosíme o zakoupení jízdenky pod jiným e-mailem, případně o zrušení zákaznického účtu, aby Vám jízdenky byly stornovány vždy takovou formou, jakou byly hrazeny. Platba Vám bude vrácena do 4-5 pracovních dní se storno poplatkem 30 czk.
S pozdravem
Michaela Müllerová
Dobrý den,
dnes jsem od společnosti Leo Express obdržela požadovanou částku. Ráda bych touto cestou poděkovala dTestu za cenné rady při řešení mého problému.
S přáním pěkného dne
Blanka Smetanová
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.