Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#58582Neuznaný nárok na vrácení peněz na pračku Candy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.06.2022, před 3 lety

Alzbeta Klatova

Znění stížnosti

Dobrý den,

snažím seu Mall.cz vrátit pračku+sušičku Candy CSWS 4464TWMCE-S.
Pračka již po necelém půlroce přestala řádně fungovat a opakovaně místo dokončení cyklu a vypuštění vody vygenerovala chybu a zasekla se. Jediné řešení v takovém případě bylo opakovaně vypustit pračku za pomocí uvolnění filtru.

Na základě informací od Mall.cz jsem zavolala do autorizovaného servisu, ze kterého po dvou týdnech přišel mechanik.
Komuikace s ním byla velmi nepříjemná. Nejen že neposlouchal-nevěřil tomu, co říkám, a z toho důvodu jsem také servis musela volat opakovaně, ale také měl neustále na mě nevhodné poznámky - např. mi sděloval, že vypadám jako jeho exmanželka a podobně.

Nakonec opravení pračky trvalo více než měsíc, v tomto období se samozřejmě pračka nedala používat. Aktuálně o necelého půlroku později pračka opět nefunguje a hlásí stejnou chybu, ačkoliv mechanik vyměnil čerpadlo a tvrdil, že bude vše v pořádku.

Jelikož se jedná zároveň o opakované opravy, či pokud bychom chtěli brát minulou reklamaci jako jedinou událost, přesáhla 30 kalendářních dnů, snažila jsem se provést žádost o odstoupení od kupní smlouvy.
Fakticky jsem reklamaci provedla 22.11.2021, poprvé přišel technik po dvou týdnech a bohužel kvůli havárii netekla voda, domluvili jsme se tedy na jiném termínu, znovu jsem ale volala hned ten den (8.12.2021) a finální datum opravy se konalo až 12.1.2022.

To, co se v montážním listě nepíše, bylo také to, že technik při každé návštěvě přišel s nějakým rychlým řešením, po kterém již jistě pračka bude fungovat, přesto, že jsem se mu opakovaně snažila vysvětlit, že pračka neodčerpává vodu a proto je s největší pravděpodobností třeba vyměnit součástky uvnitř (a měla jsem pravdu). Pokaždé řekl, ať si po vyzkoušení znovu zavolám, čímž opravu ale zároveň prodloužil nejméně o další dva týdny, a také jsem samozřejmě opakovaně musela pračku vypouštět manuálně a vytírat všechnu vodu z koupelny.

Jednalo se tedy o následující opravy:
- poprvé, když netekla voda, mi opravář tvrdil, že pračka stejně nefunguje pouze kvůli gumičce ve filtru. Snažila jsem se mu vysvětlit, že jsem filtr několikrát čistila a gumička pravděpodobně zapadla do filtru až při jednom ze zkušeních cyklů, což neposlouchal. (chybná diagnostika)
- při druhé návštěvě mi oznámil, že pračka neodtéká protože jsem odtékací hadici strčila do sprchového koutu a je tak pod levelem odtoku pračky (???), přesto, že jsem mu sdělila, že jsem hadici vytáhla až po té co pračka začala generovat tuto chybu. Řekl mi, že pračka již určitě bude fungovat, když hadici nasadim zpátky do odtoku a kdyby ne, mám znovu zavolat a přijde s novým čerpadlem.
- třetí návštěva, konečně oprava čerpadla

Obchod mall ale odmítá vrátit peníze za pračku, jako odůvodnění uvedl:

oddělení neopravitelnosti bohužel nemůže schválit Vaší žádost o odstoupení od kupní smlouvy.

V posledním servisním listu je napsáno že zakázka bude dokončena výměnou čerpadla - jediná možnost tady je, když by se Vám díl ze servisu nedodal do 30 dnů ,pak by Vám vznikl nárok z důvodu nedodržení lhůty reklamace na odstoupení od kupní smlouvy

Moje chápání zákona ale je, že reklamace má být zcela provedena do 30 kalendářních dnů. Navíc pračka opět po necelém půlroce znovu nefunguje.

Vzhledem k naprosto neprofesionálnímu přístupu servisu opravdu nechci tím stejným procházet znovu a znovu být měsíc bez pračky, takže žádám vrácení peněz.
Je možné něco v této situaci udělat?


Produkt

Candy CSWS 4464TWMCE-S


Požadované řešení

Chci vrátit peníze!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2022 10:46, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud opravy byly provedeny v rámci jednotlivých reklamací (celkem 3), lhůta běží od uplatnění každé reklamace do dokončení opravy.

Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Pokud opravy byly realizovány v rámci jedné reklamace, která nebyla vyřízena do 30 dnů, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele a § 2002 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.6.2022 19:33, před 3 lety

Dobrý den, paní Klatová, prošla jsme si celou komunikaci s kolegy a zaslané servisní listy. U servisu jste podala zatím pouze jednu reklamaci, která byla ukončena výměnou čerpadla. Pokud servis nestihl opravu v rámci 30 denní lhůty, měla jste možnost si nechat vystavit doklad a následně možnost odstoupit od kupní smlouvy. Jelikož se tak stalo v lednu a s opravou jste souhlasila, není možnost toto využít zpětně. Doporučuji zboží reklamovat u nás či přímo v autorizovaném servisu pro danou značku. S pozdravem, Hana overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.8.2022 23:01, před 2 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2022 15:06, před 2 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.