Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v neděli 19.7.2022 jsem koupil přes E-shop unihobby nafukovací Whirlpool značky Intex, kterou jsem složil až v pondělí. Po napuštění vodou jsem spustil filtraci a ohřev, cca po 10 sec. se mi na display objevilo chybové hlášení E90. Poté jsem se držel návodu a vše znovu rozpojil a zapojil opět se stejným výsledkem, proto jsem kontaktoval servisní oddělení výrobce, kde jsme podle popisu závady zjistili že se z největší pravděpodobností jedná o vadnou řídicí jednotku. Dále jsem to řešil s oddělením E-shop unihobby, kde mi sdělili ať dovezu jen jednotku a tam to vyřešíme, načež jsem se dozvěděl, že jednotku musíme poslat na reklamaci, která bude do pár dnů vyřešena. Odstoupení od smlouvy není možné, protože se jedná o chybný výrobek, který se musí opravit. Stále čekám a čekám. E-shop nefunguje jako E-shop……
Whirlpool PureSpa Greywood Deluxe Intex
Okamžitá výměna za nový výrobek.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Hezký den, nevidíme zde důvod ke stížnosti. Bohužel probíhá standardní reklamační řízení o jehož výsledku bude spotřebitel informován. Děkujeme za pochopení. Za UNI HOBBY a.s.
Spotřebitel uvedl, že stížnost byla vyřízena k jeho spokojenosti a vyzvedl si nový kus zařízení. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.