Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den dejte si velký pozor na jejich zaměstnance Jelínka představuje se že je z čezu jako dceřiná společnost prej cez2 prvně volala nějaká paní ze pan Jelínek přijde dokonce přišli spolu a donutili nás podepsat smlouvu s nějakou českou první energetikou podvod!!!!!! Dejte si pozor byl u mě s innogy pak s Lama energy která mě ani nepripojila protoze prej krachují tak si mě musí převzít čez2. Jak říkám podvod od shora až dolu dejte si pozor.Petr
Smlouvu jsem zrušil a všechny v domě informoval a varoval ale rad bych dal vědět všem ať si daji pozor
|
Tweet |
Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podle skutkového stavu popsaného ve stížnosti by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl při předsmluvním jednání o smlouvě. Takovéto jednání může podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele ve vztahu k dané službě či výrobku. Dále má podnikatel povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je rovněž nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele taktéž zakázaná.
Spotřebitel by mohl navíc namítat v závislosti na konkrétních skutkových okolnostech:
(i) neplatnost smlouvy, neboť v případě, kdy spotřebitel jedná v omylu o rozhodující okolnosti, je jeho právní jednání dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, neplatné.
(ii) zdánlivost smlouvy, neboť v případě, kdy vůbec nebyla projevena vůle spotřebitele se smluvně vázat, se k takovému zdánlivému právnímu jednání dle § 551 a 554 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nepřihlíží (jako by smlouva ani nebyla).
Jednodušším způsobem (není třeba dokazovat uvedení v omyl) je odstoupení od zprostředkovatelské smlouvy na základě novely energetického zákona, účinné od 1.1.2022, kdy spotřebitel může ukončit smlouvu o zprostředkování, kdykoliv během její platnosti. Ukončení smlouvy není spojeno s výpovědní dobou, ani nemůže být ze strany zprostředkovatele nijak sankcionována (poplatky nebo smluvní pokuty).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.