Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den,
asi před 3 měsíci jsem naletěl v rámci telemarketingu této společnosti a objednal si první balíček konopného oleje zdarma na zkoušku s tím, že další zasílání zboží musím poté zrušit. Dnes mi přišla sms s urgencí o zaplacení balíčku v hodnotě 999 Kč a sankcí (patrně se již jedná o druhý balíček, který měl být placený a který jsem měl po obdržení prvního balíčku zrušit). Nicméně mě stále fyzicky nepřišel ani jeden balíček, ale v posledním měsíci byly v našem bytovém domě objeveny 2 "podezřelé" zásilky, které dle všeho byli zřejmě těmi balíčkami od firmy Stander Sp. Problém u těchto zásilek byl ve jméně adresáta, kde se sice shodovalo moje jméno, ale bylo zde uvedeno zcela jiné příjmení, konkrétně příjmení, které se v našem paneláku neobjevuje, tudíž adresa balíčků byla správná ale jméno adresáta nebylo v paneláku nalezeno a dopisy nebyly doručeny. Z tohoto důvodu, i když vše nasvědčovalo tomu, že se jedná o tyto balíčky, mi nepříslušelo si tyto balíčky přivlastnit a řešit nějaké odstoupení od smlouvy z důvodu, že mé osobě nebyl zatím žádný balíček doručen. Prosím o přestání zasílání sms ohledně zaplacení zásilek a sankcí, neboť mě fyzicky žádný balíček nepřišel.
Přestat zasílat SMS o zaplacení balíčku. Objednal jsem si sice balíček a zkoušku ale fyzicky mé osobě žádný balíček nedorazil
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat společnost, nejlépe doporučeně s dodejkou, a upozornit na to, že spotřebiteli nebyla doručena žádná zásilka se zbožím, a proto není povinen částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit. Pokud by totiž společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.
Spotřebitel má právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat. Odstoupení doporučujeme zaslat písemně (doporučeně a s dodejkou) na adresu společnosti Stander Sp. z.o.o., Warszawa, Ursus, ul. Bodycha 87, 05-816 Reguły, Polsko. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat.
Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.