Společnost


Stander Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:914
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58637Objednané zboží na zkoušku, špatné jméno. Upomínky přes SMS.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 4 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.06.2022, před 3 lety

Josef Burian

Znění stížnosti

Dobrý den,
asi před 3 měsíci jsem naletěl v rámci telemarketingu této společnosti a objednal si první balíček konopného oleje zdarma na zkoušku s tím, že další zasílání zboží musím poté zrušit. Dnes mi přišla sms s urgencí o zaplacení balíčku v hodnotě 999 Kč a sankcí (patrně se již jedná o druhý balíček, který měl být placený a který jsem měl po obdržení prvního balíčku zrušit). Nicméně mě stále fyzicky nepřišel ani jeden balíček, ale v posledním měsíci byly v našem bytovém domě objeveny 2 "podezřelé" zásilky, které dle všeho byli zřejmě těmi balíčkami od firmy Stander Sp. Problém u těchto zásilek byl ve jméně adresáta, kde se sice shodovalo moje jméno, ale bylo zde uvedeno zcela jiné příjmení, konkrétně příjmení, které se v našem paneláku neobjevuje, tudíž adresa balíčků byla správná ale jméno adresáta nebylo v paneláku nalezeno a dopisy nebyly doručeny. Z tohoto důvodu, i když vše nasvědčovalo tomu, že se jedná o tyto balíčky, mi nepříslušelo si tyto balíčky přivlastnit a řešit nějaké odstoupení od smlouvy z důvodu, že mé osobě nebyl zatím žádný balíček doručen. Prosím o přestání zasílání sms ohledně zaplacení zásilek a sankcí, neboť mě fyzicky žádný balíček nepřišel.


Požadované řešení

Přestat zasílat SMS o zaplacení balíčku. Objednal jsem si sice balíček a zkoušku ale fyzicky mé osobě žádný balíček nedorazil


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2022 13:29, před 3 lety

Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat společnost, nejlépe doporučeně s dodejkou, a upozornit na to, že spotřebiteli nebyla doručena žádná zásilka se zbožím, a proto není povinen částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit. Pokud by totiž společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.

Spotřebitel má právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.

V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat. Odstoupení doporučujeme zaslat písemně (doporučeně a s dodejkou) na adresu společnosti Stander Sp. z.o.o., Warszawa, Ursus, ul. Bodycha 87, 05-816 Reguły, Polsko. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.

Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat.

Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2022 16:11, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.