Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 30.5. 2022 jsem si zakoupil na kamenné prodejně Okay (1038) chytré hodinky ARMODD Silentwatch 4 Pro.
Daňový doklad číslo: ***
Servis Doklad o příjmu výrobku č ***
Hodinky jsem používal čístého času přibližně 15-18 hodin (včetně spánku) a za tak krátkou chvíli jsem našel nespočet podmětů pro reklamaci. Z toho důvodu, jsem je již dále nenosil a ihned o víkendu tj 4.6.2022 se vydal výrobek vrátit z následujících důvodů:
PS: Jen bych rád dodal, ANO mám hodinky úspěšně spárované s mobilem a aplikací. ANO, jsou nabité. ANO, mám zaplé BT. ANO, mám v aplikaci povolená všechna oprávnění. ANO, mám hodinky důkladně utažené,..
1) Hodinky VŮBEC neměří spánek. Spal jsem s hodinkami na ruce, měl mobil v přímé blízkosti i BT zaplé a dle hodinek jsem vůbec nespal.
2) Hodinky neměří tep, jen ho náhodně generují. Pro provnání jsem měl na ruce i své staré chytré hodinky a vyrazil na tůru. U konkurenčních hodinek se BPM dostalo až ke 139 (průměr byl dle aplikace 111). Zatímco dle Silentwatch se můj tep nedostal přes 63 BPM a průměr byl 52. A dodám, že jsem na obou přístrojích měl zaplý režim chůze.
3) Hodinky zaroveň "měří" tep, tlak, okysličení krve, EKG aniž bych je měl na ruce. Do víkendu mi jen ležely na stole a dle Silentwatch jsem je přitom aktivně používal. Dokonce i při manuálním měření spuštěném v aplikaci, či přímo na hodinkách jsem mohl "naměřit" okysličení krve mého stolu, či jeho tep, tlak i EKG.
4) Hodinky počítají kroky i v sedě. Za pouhé sezení u počítače jsem nasbíral přes 4 tisíce kroků.
5) Hodinky neukazují stav baterie. Na hodinkách neustále svítí neměnných 60% (tam kde ciferník ukazuje baterií v %), tam kde je pouze vizuální ukazatel, je hodnota za/před půlkou (cca 60%%).
6) Hodinky ukazují špatně ušlou vzdálenost v režimu chůze. Ta se líší o více než 12%.
7) Hodinky ukazují špatně rychlost chůze. Má průměrná rychlost chůze při túře byla skoro 5km/h. Na hodinkách Silentwatch je rychlost 1,18km/h.
8) Nejde nastavit vlastní ciferník jak výrobek slíbil. Stále je na něm pouze původní obrázek výrobce, vlastní fotka se na displeji hodinek i přes nahrání nezobrazí.
Tak jsem hodinky chtěl na prodejně (1038) kde byly zakoupeny vrátit v rámci programu Garance spokojenosti. To se mi doslova vysmáli, že musím nejprve uhradit 600-800 Kč (nepamatuji si přesnou cenu) za diagnostiku. Cokoliv uhradit jsem odmítl z dle mě neprůstřelných důvodů a rozhodl se hodinky "jen" reklamovat. Chtěl jsem vyřizovateli ukázat závady přímo na prodejně, ale to odmítl. Jeho vysvětlení znělo: "Že on zde není od toho, aby cokoliv posuzoval a není to v jeho kompetenci." Vše semnou sepsal, můj seznam problému ještě k reklamaci přidal a měl jsem čekat na verdikt servisu.
Dnes (tj. 27.6.) jsem byl vyzván na prodejnu, že má reklamace byla vyřízena. Jakmile jsem na prodejnu přišel, bylo mi řečeno, že dle zprávy servisu jsou hodinky bez jakékoliv závady. Že naměřené hodnoty jsou pouze orientační a opravu zamítli, protože nemají opravovat co. S verdiktem jsem nesouhlasil, tak mi byl zavolán vedoucí, který mi výrok rovněž zopakoval. Když jsem mu chtěl ukázat přímo na prodejně, že hodinky "naměří" EKG, tlak, atd. i jejich stolu, celou věc odmítl, že to není žádný důkaz. Ale že můžu zkusit doma toto měření nahrát na video a přijít s tím znovu a založit novou reklamaci. Zároveň dodal, že se s celou věcí nedá vůbec nic dělat, ani na jiný servis se výrobek zaslat nemůže. Se smíchem v hlase mi poradil, že si můžu tak maximálně zaplatit soudního znalce.
Výrobek jsem proto odmítal převzít z obavy, že tím budu s výrokem souhlasit. Načež mě pan vedoucí uklidnil, že tak to není. A že tam může napsat, že s výrokem servisu nesouhlasím. Když jsem to po něm chtěl, tak mi sdělil, že se moc omlouvá, ale již je bohužel pozdě, poněvadž případ uzavřel a již se k němu nedostane. Ale prý můžu svůj nesouhlas napsat ke svému podpisu na protokol.
Asi Vás nepřekvapí, že jakmile jsem si hodinky donesl domů, nezměnilo se nic. Hodinky jsou ve stejně nepoužitelném stavu jako před reklamací.
V tuhle chvíli jsem tedy naprosto zoufalý nad svou bezmocí a nevím, jak dále postupovat. Budu Vám tedy vděčný za jakoukoliv pomoc. Mnohokrát Vám děkuji!
Jan Hamala
Chytré hodinky od zakoupení měří hodnoty (tep, EKG, okysličení krve,..) aniž bych je měl na ruce. Reklamace po 5ti dnech.
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
pokud zákazník s vyjádřením autorizovaného servisu nesouhlasí, má možnost jej rozporovat založením nové reklamace na jakékoliv pobočce nebo přímo na autorizovaném servisu. Zboží bude přezkoumáno a zákazník obdrží vyjádření.
Děkujeme
Tým OKAY.
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby měl možnost sdělit, jakou variantu pokračování sporu zvolí a aby mohl o případném dalším průběhu sporu informovat do doby, než bude spor vyřešen (ať už s dosažením, anebo bez dosažení dohody).
Hezký den,
celou záležitost jsem předal ČOI k prověření, jak jste mi poradili na konci Vaší reakce.
Jestliže na hodinkách nefunguje takové množství funkcí a dle OKAY nebylo nalezeno nic, co by se mělo opravit, je to přinejmenším zvláštní. Nedokážu pochopit, že tým OKAY neshledal vadu ani v tom, že během nabíjení na hodinkách naskakují kroky. Například dnes jsem během nabíjení nasbíral přes 13 tisíc kroků. Nebo jak lze přehlédnout fakt, že hodinky nic reálně neměří a údaje z měření jsou generovány náhodně, aniž by je měl kdokoliv na ruce.
Tímto děkuji týmu dTestu, za možnost zveřejnění mé velice špatné zkušenosti. A celou záležitost bych nadále nechal v řešení ČOI.
Jan Hamala
Dobrý den,
dovolíme si upřesnit - v případě uplatnění reklamace na výrobek je zboží zasláno do autorizovaného servisu k posouzení, navíc zákaznický servis zákazník v této záležitosti nijak nekontaktoval, o záležitosti se dozvídáme až z tohoto portálu. Vzhledem k vyjádření zákazníka považujeme záležitost za uzavřenou.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Děkujeme stranám za součinnost.
S ohledem na výše uvedená vyjádření přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl informovat o výsledku mimosoudního řešení sporu při České obchodní inspekci a stížnost poté případně uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: