Počet nahlášených stížností: | 153 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V neděli odpoledne přišla sms zpráva, že jsem se úspěšně přihlásil a objednal si Buzz mobi gaming s týdenní platbou za tuto službu ve výši 99 Kč. Během chvíle přišla další SMS zpráva, že v pořádku proběhla platba z mého účtu, na který má přístup mobilní operátor O2 pro platby za služby, které mám sjednány. Je mi 75 let, žádné hry nehraji, nic jsem si neobjednal, žádnou platbu jsem nezadával a ani nepotvrzoval, přesto platba opravdu proběhla. Na uvedené číslo pro zrušení této nevyžádané "služby" podvodníků jsem se nedovolal, tedy zrušit nejde, není jak. Kontaktoval jsem O2, kde jsem zablokoval možnost platby za takovéto "služby" tzv. třetích stran. Zjistil jsem, že je nás mnoho stejným způsobem již takto okradených, vše pouze tam, kde je využíváno O2, ne jinde, přičemž s trochu jiným názvem, ale zcela stejným způsobem se těmto podvodníkům daří okrádat lidi již od r. 2019, co jsem dohledal. Další platby mám zablokované, je zřejmé, že stržené peníze dostat zpět se nepodaří, ale je nutné nějakým způsobem zakročit proti podvodnému jednání. Nejlépe asi začít tam, kde je to umožněno , tedy u O2. Operátor o tomto dlouhodobě ví, zákazníci se na něj s tímto problémem dlouhodobě obracejí, ale přesto jsou stále stejným způsobem takto okrádáni. Dle sdělení O2 operátor O2 na tomto neoprávněném "vybírání" peněz nijak neprofituje, je potom podivné, proč se toto jednání u jiných poskytovatelů mobilních služeb nevyskytuje a také proč proti tomu nějakým způsobem sám operátor O2 nezasáhne, když ví, že jsou jeho zákazníci tímto způsobem za jejich pomoci okrádáni..
Požadované řešení - velmi medializovat tento způsob podvodných praktik, aby lidé byli informováni a především vznést požadavek na operátora O2, aby sám nalezl způsob, aby jeho prostřednictvím nemohly být jeho zákazníkům účtovány a strženy peníze za neobjednané a nevyžádané služby.
BuzzMobi Gaming
Medializovat tento způsob podvodných praktik, aby byli lidé velmi obezřetní a věděli, co je může potkat, jak můžou být okradeni s pomocí O2 operátora přímo z účtu. Jak postupovat a okamžitě blokovat platby tohoto typu. Oslovit přímo operátora O2, který o problému dlouhodobě ví a přesto je tímto způsobem přes něj stále podvodníkům umožněno okrádat další lidi, aniž by bylo z jejich strany učiněno opatření pro ochranu zákazníků proti tomuto podvodnému jednání a kradení peněz přes O2 přímo z účtu.
|
Tweet |
Obecně doporučujeme se v takovémto případě obrátit na svého operátora a prodiskutovat s ním možnou blokaci takovýchto nevyžádaných služeb. To se dle obsahu stížnosti v tomto případě už stalo.
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. V případě sporu bude muset tuto skutečnost prokazovat podnikatel, v opačném případě nemá na plnění právní nárok a jedná se tak o bezdůvodné obohacení, přičemž platí, že ten, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Obecně ovšem máme velmi špatné zkušenosti s vymáháním takto stržených poplatků (končí obvykle v zahraničních společnostech) a proto je lepší se chovat preventivně (domluva s operátorem apod.).
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCnet-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.