Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dne 20.4.2022 jsem koupila u Alza.cz a.s..notebook UMAX VisionBook N14G Plus. Notebook zpočátku fungoval bez problémů a asi po 3 týdnech používání se na obrazovce začaly objevovat barevné pruhy.
Po restartu, pak zase bez problémů fungoval, ale pruhy se začaly objevovat stále časněji až se obrazovka stala téměř nečitelná. Notebook jsem používala cca 30 dnů, pak jsem vadné zboží reklamovala u Alza.cz a.s..., který detekoval prasklý LCD displej. Display je prasklý, ale uvnitř, vnější sklo není poškozeno. Nový notebook je nepoužitelný.
Reklamační oddělení mi notebook vrátilo s tím, že reklamace byla zamítnuta-mechanické poškození a ani mi nenabídli možnost opravy.
Notebook ani nespadl ani nespadlo nic na něj.
Zboží reklamuji v prvních 6 měsících od jeho převzetí, kdy se má dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla zřejmě vadná už při koupi.
Notebook Umax VisionBook N14G Plus Produkt: VB0364c Sériové číslo: UMN14GP21061016 .
Požadované řešení Oprava nebo výměna vadného zboží
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaše vyjádření.
Tento případ jsem nyní přijala v rámci oddělení péče o zákazníky a celý případ pro Vás ráda ověřím. Ráda bych Vás ovšem požádála o uvedení čísla objednávky, v rámci které byl produkt u naší společnosti zakoupen, nebo přímo čísla reklamace.
Jakmile od Vás získám vyjádření, budu se Vám nadále věnovat.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.
Aby mohla být stížnost i nadále publikována, vložili jsme potřebné údaje od spotřebitelky do "referenčních údajů".
Nyní stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby se mohla vyjádřit ke konkrétnímu problému.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu.
Referennčí údaj není bohužel kompletní a není tedy možné jej v našem systému dohledat.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme za odpověď.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla vložit údaje potřebné k identifikaci reklamace.
Stížnost zároveň prozatím stahujeme z veřejně přístupné části webu, aby nedošlo k úniku osobních údajů - po jejich anonymizaci pro veřejnost stížnost opět zveřejníme.
vůbec nevím zda byly přílohy přiloženy a které. tohle máte dost nepřehledné
Žádné přílohy přiloženy nebyly. Žádáme Vás o doplnění čísla reklamace (začínající pravděpodobně ASRE...) či číslo objednávky. Děkujeme.
Faktura *** ze dne 20.4.2022, reklamace *** ze dne 3.6.2022-6.6.2022
Děkujeme za součinnost. Údaje byly doplněny do referenčních údajů a anonymizovány pro veřejnost - stížnost byla opět publikována.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k případu mohla vyjádřit.
Dobrý den,
děkuji za upřesnění dokladů a předání případu. Informace jsem neprodleně ověřovala s reklamačním oddělením, ale i po přehodnocení musíme nadále trvat na zamítnutí reklamace z důvodu mechanického poškození, které se neslučuje se záručními podmínkami výrobce. Stav produktu byl zapsán ihned při příjmu reklamace - Prasklina LCD v pravé spodní části displeje, SN: Ověřeno, Notebook je v továrním nastavení. Porty ok. Šroubky ok. Na Víku jsou místy škrábance. Klávesnice ok. Bez mřížky." Pokud by byl produkt poškozen např. při dopravě, projevilo by se hned. Od zákazníka jsme však žádné hlášení o poškození produktu či jeho obalu z přepravy neobdrželi a tedy není možné dodatečně tento rozpor brát v potaz.
Pokud paní Doležalová s naším vyjádřením nesouhlasí, může se samozřejmě obrátit na soudního znalce a vyřízení reklamace rozporovat.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme stranám za součinnost.
Na základě vyjádření Alza.cz je možné považovat jejich řešení reklamace za platné a konečné. Avšak jak již je řečeno výše, má spotřebitelka možnost se obrátit na soudního znalce, který by posoudil stav reklamované věci, a rozhodl, zda je postoj společnosti k řešení této reklamace oprávněný.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla nastínit svůj další postup.
Odpověď mailem na reakci ALZA, která potvrdila NEUZNÁNÍ reklamace.
Dobrý den,
je jasné, že budete souhlasit s vyjádřením vašeho reklamačního oddělení.
Akorát nechápu, proč nechcete uznat výrobní vadu displeje ??? Pokud by se jednalo o vnější poškození displeje chápu, ale jedná se o poškození VNITŘNÍ !!!!! které se neprojevilo okamžitě, ale postupně. A dále by mě zajímalo proč nenavrhnete možnost opravy spíše výměny displeje. Hledala jsem totiž tuto možnost a skoro žádný servis nenabízí výměny nebo opravy displejů UMAX, což svědčí o tom, že se skutečně jedná o šmejd.
Pokud budete na tento mail reagovat prosím o sdělení, zda by se mohla provést výměna displeje a za jakou cenu a taky bych prosila o kontakt na výrobce nebo aspoň dodavatele tohoto "notebooku"
***
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla zodpovědět otázku spotřebitelky - zda a za jakou cenu by bylo možné provést výměnu, případně i pro uvedení kontaktních údajů výrobce/dodavatele.
Dobrý den,
děkuji za předání zprávy.
S paní Doležalovou jsme vše již konzultovali přes e-mail. Řešením by byla placená oprava a její prostředkování autorizovanému servisu je zpoplatněno částkou 349 Kč. Pokud bude oprava rentabilní, zašle servis cenovou nabídku opravy, se kterou může a nemusí souhlasit.
Veškeré kontakty na autorizované servisy uvádíme i na našich stránkách: https://www.alza.cz/service.asp
Je mi to líto, ale v této záležitosti bohužel nemáme jak více pomoci.
Přeji hezký den, Kateřina, Alza.cz - Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme za odpověď.
Vzhledem k tomu, že ve stížnosti evidentně nelze dosáhnout shody a společnost zodpověděla dotaz spotřebitelky ohledně alternativy, stížnost uzavíráme.