Společnost


Sonja Grund

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58676Neproplaceni postovneho pri reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.06.2022, před 3 lety

Jarmila Kudelova

Znění stížnosti

Dobry den,

dne 24.5.2022 jsem si objednala pres Instagram e-shopu Monisimo by Sonja Grund set tricka a kratasu v kremovem odstinu Ecru. Veskera konverzace probihala celou dobu pres Instagram. Zaplatila jsem prevodem 665,- (590,- set a 75,- zasilkovna). Dne 3.6.2022 jsem po vyzvednuti baliku zjistila, ze mi byl zaslan artikl v chybne barve (ruzove namisto kremove). Ten stejny den jsem jim o tom napsala a zadala jsem vraceni penez. Poslala jsem to stejne i emailem. Dle jejich instrukci jem set odeslala 16.6.2022 zpet na sve naklady, zasilkovna me stala 109,-. Dnes 28.6.2022 mi bylo vraceno pouze 665,-, me naklady na postovne spojene s vracenim reklamovaneho artiklu mi odmitaji kompenzovat i pres to, ze na strankach eshopu maji uvedeno, ze to v pripade opodstatnene reklamace udelaji. Zkousela jsem se s nemi dohodnout, ale trvaji na svem a tvrdi mi, ze nemam narok na proplaceni extra nakladu na vraceni zasilky.


Produkt

MOUSSELINE komplet ECRU


Požadované řešení

Pozaduji kompenzaci za extra vynalozene naklady = vraceni penez (109,-).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2022 10:08, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Spotřebitelka má nárok náhradu nákladů spojených s dopravou zboží zpět prodejci pouze v případě, že se jedná o reklamaci daného zboží. V případě, že odstoupení od smlouvy (tzv. "vrácení peněz" o které se dle obsahu stížnosti v tomto případě jedná) nemá spotřebitelka nárok na náhradu nákladů spojených dopravou. Výjimka by nastala v případě, kdy by prodejce o této skutečnosti spotřebitelku nevyrozuměl před uzavřením smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2022 21:57, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.