Počet nahlášených stížností: | 75 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Obchod je nesolidni. Vracel jsem balík se čtyřmi položkami, peníze mi vrátili za dvě. Po uplatnění reklamace mi doplatili po dvou týdnech třetí. Za čtvrtou nemám peníze dodnes (2 měsíce). Zákaznická linka neodpoví nq dotaz nikdy konkrétně a neustále mlží. Na odpovědích se stále střídají, s každým jsme musel řešit záležitost od začátku. Výsledek? Prý je situace zapříčiněna tím, že s nimi sklad v Německu nekomunikuje a musím pochopit, že přeci spracovavaji tisíce položek. Ano chápu, ale přišel jsem tím o více než 2 tisíce korun. Vážně má nepořádek ve firmě odnášet zákazník???
Objednávka č. aycz-554-164025509
Dne 11.5.22 jsem dostal potvrzení o tom, že moje zásilka byla v pořádku přijata. Do dnešního dnevšak nemám zpět částku 2099Kc za vrácené sako. Čtrnáctidenní zákonná lhůta nebyla dodržena z důvodu problémů na straně eshopu dodržena. Řešení? Stačí, aby mi vrátili peníze. Nic víc od nich nepožaduji.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.