Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U této firmy jsem pořídila voucher na plavbu lodí pro kamarádku na rozlučku se svobodou. Když jsem s nimi domlouvala termín rezervace, tak mi oznámili, že v termín, kdy jsem chtěla voucher využít jsou s loděmi v Brně. Z tohoto důvodu jsem chtěla voucher stornovat a už se mi nikdo neozval a to předtím reagovali na e-mail do pár hodin. Psala jsem na oba dva e-mail, které mají uvedené na stránkách, několik žádosti o storno i s číslem voucheru a všemi potřebnými informacemi a vše to bylo ve 14 denní lhůtě, kdy mám právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu, a do dnešního dne stále nemám žádnou odpověď. Veškerou komunikaci mohu doložit. Předem moc děkuji za pomoc.
Voucher na “Párty loď - dámská jízda na lodi”
Žádám touto cestou firmu o navrácení částky v plné výši na kterou mám dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb nárok.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Ovšem v § 1837 občanského zákoníka jsou stanoveny situace, za kterých není možné od smlouvy odstoupit. Přesněji v písmenu j) se říká, že není možné odstoupit od smlouvy o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud jsou tyto plnění poskytována v přesně určeném čase nebo časovém úseku. Jsme toho názoru, že dle popisu spotřebitelky by tato situace mohla spadat pod výjimku vymezenou v písmenu j). Odstoupení od smlouvy tak v tomto případě s největší pravděpodobností nebude možné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.