Společnost


Radek Rechtorovič

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58688Nedokončil dílo

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 2 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.06.2022, před 3 lety

Milan Pekař

Znění stížnosti

Oprava kanalizace v domě. Dílo provedl s vadami. Na reklamace nereaguje.


Produkt

Oprava kanalizace


Požadované řešení

Vrácení zaplacené částky 10000 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2022 10:07, před 3 lety

Pokud není dílo provedeno ve sjednaném termínu, ocitá se zhotovitel (tj. podnikatel) v prodlení. Pokud doba provedení díla nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat provedení díla ihned. Zhotovitel je poté povinen provést dílo bez zbytečného odkladu. Jestliže zhotovitel dílo neprovede, upozorní ho spotřebitel, že neprovedl dílo včas a poskytne mu přiměřenou lhůtu k jeho dodatečnému provedení (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani v dodatečné lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení doposud zaplacené částky.

V souladu s § 2004 odst. 2 občanského zákoníku je možné odstoupit od celé smlouvy o dílo (tedy i od dosud provedené části díla) tehdy, nemá-li částečné plnění samo o sobě pro spotřebitele význam. Tuto důležitou podmínku však nejsme schopni bez detailní znalosti skutkového stavu a dalších okolností schopni posoudit a je to úkol, který je nutné směřovat na případného právního zástupce, který se může s celou věcí seznámit do nejmenších detailů. Zhotovitel je oprávněn, resp. i povinen částečně provedené dílo na své náklady a odpovědnost odstranit, jestliže spotřebitel oprávněně odstoupil od celé smlouvy o dílo.

Pokud by částečně provedené dílo spotřebiteli samo o sobě sloužit mohlo, vzniká spotřebiteli možnost odstoupit od smlouvy pouze ohledně nesplněné části díla.

K neprovedení díla řádně:
Spotřebitel má právo kontrolovat provádění díla. Zjistí-li, že zhotovitel porušuje svou povinnost, může požadovat, aby zhotovitel zajistil nápravu a prováděl dílo řádným způsobem. Neučiní-li tak zhotovitel ani v přiměřené době, může spotřebitel odstoupit od smlouvy, pokud by liknavost zhotovitele vedla nepochybně k podstatnému porušení smlouvy.

Mimo to je po dokončení díla možné uplatnit reklamaci na vady, které se na díle vyskytnou.

K případným škodám:
Pokud zhotovitel způsobí postupem, který je v rozporu se smlouvou (popř. se zákonem), spotřebiteli nějaké škody, je spotřebitel oprávněn tyto škody vymáhat (§ 2913, popř. § 2910 občanského zákoníku).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2022 16:29, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.