Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dnes u nás byl technik p. S. L. po 2 týdnech od nahlášení závady na lince zákaznického servisu. Technik byl nepříjemný, drzý, řekl, že je to na výmenu motora, ale že dál neví a nic neopravil. Na lince jsme již operátorovi vysvětlili, že pravděpodobně jde o motor, ale technik na to vůbec nebyl připraven. Vyžádal si 1600 Kč a odjel. Tak za takové služby teda rozhodně neděkuji.
Lednice Samsung model RB37J500954/EF
Vrácení peněz (aspon větší části) a provést opravu
|
Tweet |
a) "zákonná" záruka za jakost
V popsaném případě by se mohlo jednat o nesplnění sjednané jakosti. Konkrétně by mohla mít věc vadu ve smyslu ustanovením § 2161 odst. 1 písm. a), b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Má-li věc vadu, může ji spotřebitel reklamovat (tj. uplatnit práva z vadného plnění).
Práva z vadného plnění je kupující oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Kupující má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (viz ustanovení § 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Musí ovšem vždy prokázat, že vada byla přítomna na věci již během prvních 24 měsíců. Toto prokázání může v praxi činit poměrně značný problém. Pokud by se ovšem spotřebiteli podařilo prokázat, že reklamovaná (a v předcházející reklamaci doposud neřešená) vada byla přítomna na lednici ve lhůtě 24 měsíců od převzetí, lze vznést reklamační nárok i po uplynutí 2 let (viz výše).
Jelikož v obsahu stížnosti nejsou uvedeny žádná data (zakoupení, provedení reklamace, ukončení reklamačního řízení atp.), nemůžeme poskytnout konkrétnější vyjádření.
b) smluvní záruka za jakost
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně. Pro uplatnění smluvní záruky za jakost tedy může být smluvně stanovena podmínka předložení dokladu o zakoupení. Pokud však tato podmínka mezi stranami dopředu sjednána nebyla, máme za to, že spotřebitel pro uplatnění smluvní záruky za jakost nemusí předkládat podnikateli doklad o zakoupení. V takové situaci podle nás postačuje, pokud spotřebitel prokáže vznik závazku (tj. zakoupení věci) i jiným způsobem - např. výpisem z účtu, dosavadní praxí stran (pokud byla věc několikrát opravována technikem společnosti, je zjevné, že se jedná o věc zakoupenou u této společnosti, neboť jinak nevidíme logický důvod, proč by ji technik několikrát opravoval) nebo v krajním případě i svědeckou výpovědí.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Jelikož stížnost je velmi obecná, může se spotřebitel s upřesňujícím sdělením obrátit na naši poradnu. Dostupná je na čísle 299 149 009, a to v pracovní dny od 9 do 17 hodin.
Dobrý den,
dle dostupných interních informací byl tento podnět prověřen kontrolním oddělením společnosti Samsung. Ze strany příslušného oddělení bylo konečné stanovisko k popisované situaci zasláno e-mailem dne 04.07.2022.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: