Společnost


Form Factory s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58700Uzavření bazenénu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 2 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.06.2022, před 3 lety

Lenka Bednářová

Znění stížnosti

Zakoupily jsme si s mámou 15.6.2022 akční 3 měsíční balíček na služby Form Factory. Vybrali jsme si pobočku Vršovice a to z důvodu bazénu, která jako jediná bazén má. Bohužel jsme se nyní dozvěděly, že bazén se bude na 14 dní z důvodu běžné údržby uzavírat. Což chápu, ale na tuto skutečnost jsme měly být upozorněni při zakoupení členství a to proto, že jsme si objednaly letní 3 měsíční členství, kde z tohoto důvodu přijdeme o 14 dní využívání služby kvůli které jsme se rozhodly do Form Factory Vršovice chodit. Když jsem se ptala zda dostaneme kompenzaci prodloužení členství o tuto dobu, bylo mi řečeno, že nikoli, že můžeme užívat ostatní vybavení. Tuto provozovnu jsme zvolily právě kvůli bazénu a ne pro ostatní služby. Jsem velice zklamaná z přístupu Form Factory, jelikož my jsme si zaplatily za službu, kterou nabízejí a ne naší vinou o ni na 14 dní přijdeme.


Produkt

Uzavírka bazénu


Požadované řešení

Žádala jsem o prodloužení členství o dobu co bude bazén uzavřen, ale bylo mi manažerkou Form Factory Vršovice řečeno, že na to nemám nárok.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2022 10:37, před 3 lety

Návštěvní řád Form Factory (https://www.formfactory.cz/wp-content/uploads/2020/02/navstevni_rad.pdf) uvádí v čl. II., bodu 2. Služby a zařízení, že společnost poskytuje následující služby: posilovna a kardio zóna; skupinové lekce; sauna, pára; solárium; vířivka; bazén; šatny, sprchy; služby osobního trenéra; masáže, manikúra, pedikúra, kosmetika.

Všeobecné obchodní podmínky společnosti (https://www.formfactory.cz/wp-content/uploads/2020/02/ff_vop_cz_2019-12.pdf) uvádějí k definici služeb v čl. I., bodu 3. následující: "Službami poskytovanými Společností se všeobecně rozumí umožnění přístupu do prostor Klubu (Klubů) a k jejich vybavení za účelem cvičení, pořádání různých typů lekcí a dalších sportovních aktivit, a to (v relevantních případech) s vedením instruktora, poskytování relaxačních služeb (v relevantních případech) a případně poskytování dalších placených služeb, např. osobního tréninku, masáží, revitalizačních a kosmetických služeb apod. (dále jen „Služby“). Nejedná se o úplný výčet všech Služeb; jejich úplný seznam plně podléhá uvážení Společnosti. Společnost je oprávněna seznam Služeb jednostranně průběžně upravovat. Rozsah Služeb se může v jednotlivých Klubech lišit. Dojde-li k přerušení v poskytování určité Služby na dobu, která v úhrnu nepřesáhne 30 dní v kalendářním roce, nemá Člen nárok na kompenzaci. Služby v každém Klubu také podléhají aktuální dostupnosti a kapacitě."

To by v podstatě znamenalo, že společnost může libovolně v průběhu trvání smluvního vztahu (členství) rozhodovat o tom, jaké služby jsou poskytovány a jaké ne, tzn. volně měnit základní náležitosti smlouvy. Takové ujednání je nutné vyhodnotit jako zakázané dle § 1814 písm. g) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který stanoví: "Zvláště se zakazují ujednání, která (...) dovolují podnikateli, aby ze své vůle změnil práva či povinnosti stran, (...)"

Takové ujednání by potom v praxi naprosto znemožňovalo reklamovat, že nějaká služba byla nedostupná z důvodů na straně poskytovatele. Jednoduše by se po dobu nedostupnosti vyčlenila z poskytovaných služeb a spotřebitel by neměl žádná práva z vadného plnění. Něco takového je rovněž nepřístupné.

Pokud tedy bylo členství pořizováno s nějakým "standardním" rozsahem služeb, je takový rozsah součástí smlouvy, a pokud jej není možné poskytnout, je důvodné požadovat řešení vzniklé situace. Jestliže si mimořádná situace vyžádala omezení služeb, mělo by to mít za následek adekvátní snížení ceny členství, protože při neposkytnutí, resp. omezeném poskytnutí služby, je platba za to, co nebylo poskytováno, tzv. bezdůvodným obohacením na straně společnosti. Povinnost vydat spotřebiteli bezdůvodné obohacení potom vyplývá z § 2991 odst. 1 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2022 22:15, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.