Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
V srpnu 2021 jsem si objednala vstupenky na koncert, který se měl uskutečnit v červnu 2022 ve městě Taormina v Itálii. Když mi ani po 14 dnech vstupenky nedorazili, začala jsem pátrat a zjistila jsem, že je obdržím až týden před koncertem. Jednalo se o přeložený koncert z roku 2020 kvůli covidu a měli se použít tyto vstupenky. Následným přečtením recenzí na společnost Vigagogo mi došlo, že vstupenky už neobdržím. Vstupenky stály cca 500 EUR a koncert měl to být jeden ze splněných životních přání. Měli jsme vyhlédnutý hotel a na Sicílii jsme chtěli strávit dovolenou ukončenou tímto koncertem. Úplně mě to sebralo a smířila jsem se s tím, že koncert neuvidím.
Asi měsíc před termínem jsem zkusila znovu zabojovat a vstupenky nějakým způsobem získat. Registrovala jsem se ve Fanclubu a napsala jim tam svůj problém s nadějí, že se někdo nade mnou smiluje a zajistí mi jiné vstupenky, nebo zajistí vstup bez nich. Dostala jsem radu, abych kontaktovala oficiálního prodejce vstupenek v Itálií. Kontaktovala jsem taky pořadatele přímo v místě konání koncertu. Zaregistrovala jsem se tedy na portál prodejce a odpověď byla, že Viagogo není oficiální prodejce vstupenek. Pořád jsem uvažovala zda mám risknout a přijet na koncert bez vstupenek. Zůstat před vchodem, bych už asi nezvládla. Nakonec mi někdo poradil, abych alespoň kontaktovala svou banku s žádostí o chargeback. Źe je společnost Viagogo podvodná firma je veřejně známo, jak ve světě, tak i České Republice. Ví to každý, kdo si od nich něco zakoupil, neví to pouze Ti, co v návalu emocí a radosti si prvně kupují vstupenky, které následně nedostanou. Mě ovšem zaráží přístup mé banky, která vyžaduje tzv. podstatné informace. Kde je mám vzít? Jakmile jsem po 10 měsících zažádala o charback, tak banka kontaktovala Viagogo a Ti mi údajně ve stejném termínu vstupenky zaslali.
Samozřejmě nic nedošlo, ale dokažte, že jste nic nepřevzali. Kontaktovala jsem taky přepravní společnost a reklamovala údajné doručení zásilky. Doporučili mi, aby společnost Viagogo kontaktovala přepravce v místě svého sídla. Jak mám bance dokázat, že vstupenky nemám? V tuto chvíli mě více než podvodné VIAGOGO zaráží přístup vlastní banky, která nejenže mě při platbě na podvodnou firmu neupozornila na možné riziko, tak jako to dělají jiné banky. Ale taky po mě neustále vyžaduje dodání nějakých důkazů. K čemu potom banky chargeback nabízí, když i když máte objednávku, zaplatíte a nemáte doklad o potvrzení zříká se banka své povinnosti.
Vstupenky 2ks na koncert Il Volo ve městě Taormina v Itálii v hodnotě 518 EUR.
Uvítám oslovit banku a pomoc s vyřízením chargebacku. Dodala jsem jim registrace ve Funclubu Il Volla, registrace ve fansale.it, mail pořadateli, registrace v UPC přepravci, který měl údajně vstupenky dodat, reklamaci nedodaných vstupenek u UPC, odpověď na reklamaci od UPC. Mám objednávku, mám potvrzení z banky o zaplacení a nikdo nemá potvrzení o převzetí.
|
Tweet |
Společnost dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí .
Společnost se jakožto zprostředkovatel obchodu ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, nebo dodá vstupenky falešné, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku, případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Jestliže tedy spotřebiteli vstupenky dodány nebyly, porušila tím společnost (mimo jiné) i své vlastní obchodní podmínky. Obdržené peníze by se tak staly bezdůvodným obohacením společnosti na úkor spotřebitele a společnost by byla povinna peníze bezodkladně vrátit.
Společnost Viagogo se přesunula ze Švýcarska do USA. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem v USA, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.