Počet nahlášených stížností: | 153 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přidávám se ke stížnosti na Buzzmobi - INNOVATIVE MOBILE SOLUTIONS S.L. , která mi, mně z neznámých důvodů, zaslala dne 30.6.2022 2 smsky. V první mi sděluje, že jsem si objednala službu Buzzmobi za Game za 99,- Kč/ týden. Druhá sms mi sděluje, že první platba ve výši 99,- Kč mi byla operátorem O2 stržena na účet společnosti". U Operátora O2 jsem se dozvěděla, že již mnoho zákazníků si u nich stěžuje na přesně tuto stejnou praktiku, kterou spol. Buzzmobi provádí jejich klientům.
V o2 je třeba u svého účtu nastavit - aktivovat: mobilní a hlasová služba, zobrazit detail služby, sjet dolů, nastavení, platba voláním, nastavit, konfigurovat službu, zakázat vše. Tím se nastaví, aby příště přes mobil kliknutím na nesprávné tlačítko nebo kdovíjak jinak se služba zaktivovala.
Žádné zboží ani službu jsem neobjednala. Stržené peníze už nikdo nevrátí.
Firma má sídlo ve Španělsku, bude obtížné jí tyto nekalé praktiky zakázat.
nevím jestli jde o službu nebo zboží, protože jsem nic vědomě neobjednala
Když si stěžuje ne nekalé praktiky více lidí, mohlo by tuto situaci O2 jako velký operátor řešit tím, že v základní nabídce účtu již bude nastaveno, nepovolovat volání na informační, zábavní ap. linky než aby čekali, až každý poškozený sám zavolá, když přijde o peníze. Kdo tyto služby potřebuje, funkci si na účtu zapne.
|
Tweet |
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří bez dalšího mezi zakázané obchodní praktiky, a to dle Přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.