Společnost


Tomáš Dvořák

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58746Dodali mi jiný výrobek, než bylo inzerováno

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.07.2022, před 3 lety

Marek Osička

Znění stížnosti

Dobrý den,



firma mi dodala nesprávný výrobek. Měla být dodána sací hadice s upevněním hadicovými sponami viz Váš web (doložil jsem foto příloze), který jsem chtěl z důvodu snadné výměny při poškození hadice.

Místo toho dorazila hadice s nalisovanými koncovkami (též jsem doložil foto v příloze).

Vzhledem k dodání horšího výrobku s lisovanými koncovkami, za rozumné adekvátní řešení považuji slevu z kupní ceny ve výši 200,-Kč.
Požadovaná sleva 200,-Kč je dle mého názoru přiměřená, jen za mosazné koncovky "hadičníky" se svorkymi a teflonovou páskou bych musel vynaložit cca 150-200,-Kč + dopravné 100,-Kč


Alternativně žádám o dodání správného výrobku, který jsem objednal a zaplatil. Na nesprávný nechť si firma elespo objedná svoz.


Podotýkám, že před nákupem jsem shlédl jak fotky, tak i popis výrobku, ve kterém vysloveně uvádějí: "upevnění hadicovými sponami" Proto nebyl důvod se na cokoliv dotazovat.

Rozpor jsem i se svou žádostí nahlásil na email prodejce.
Bohužel na email mi vedoucí prodejny pan Jakub Svoboda arogantně odpověděl cituji:

"Dobrý den,
Obrázky na webu jsou ilustrační, viz obchodní podmínky https://www.elespo.cz/obchodni-podminky
Pokud máte dotaz ohledně podrobnější specifikace zboží, můžete se na nás vždy obrátit formou emailu, telefonicky nebo požadavek/dotaz zadat do poznámky v objednávce.
Slevu Kč200,- na zboží v hodnotě Kč585,- Vám rozhodně poskytnout nemohu.
Zboží můžete samozřejmě vrátit ve 14ti denní lhůtě, ovšem na vlastní náklady.
S přátelským pozdravem,
Jakub Svoboda
Vedoucí prodejny"
Konec citace.


Pokouším se nejprve o smírné řešení komunikace s prodejcem, na druhý email dosud nereagoval.
Doufám, že je natolik seriózní a přes tento portál věc vyřešíme.
Pakliže se s prodejcem nebude možno dohodnout, předám celou záležitost na obchodní inspekci, věřím, že je to bude zajímat.

Fotodokumentaci jako důkaz mám též k dispozici.

Děkuji a s pozdravem

Marek Osička


Produkt

SACÍ SOUPRAVA KA 7 P Güde 94441 https://www.elespo.cz/saci-souprava-ka-7-p-gude-94441


Požadované řešení

Vzhledem k dodání horšího výrobku s lisovanými koncovkami, za rozumné adekvátní řešení považuji slevu z kupní ceny ve výši 200,-Kč.
Požadovaná sleva 200,-Kč je dle mého názoru přiměřená, jen za mosazné koncovky "hadičníky" se svorkymi a teflonovou páskou bych musel vynaložit cca 150-200,-Kč + dopravné 100,-Kč


Alternativně žádám o dodání správného výrobku, který jsem objednal a zaplatil. Na nesprávný nechť si firma elespo objedná svoz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 09:07, před 3 lety

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel je povinen vybrat způsob dopravy v přiměřené cenové kategorii. Nelze žádat po prodejci proplacení zbytečně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit výrazně levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 12:45, před 3 lety

Spotřebitel nás informoval, že byl kontaktován podnikatelem, který uznal svou chybu a spotřebiteli vyhověl slevou. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.