Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, před rokem jsem zakoupil set kamer s rekordérem. Vše fungovalo bezproblémů, až do teď. Začala jedna kamera blbnout a vypadává jí obraz. Musím ji vždy vypnout a zapnout napájení. Potom kamera chvíli funguje a po nějaké době obraz opět vypadne. Bavíme se tu v řádech hodin. Mohu doložit výpadky prodejci ze záznamu kamer.
Když chci reklamovat jen tuto kameru Alza tvrdí, že musím vrátit celý set, ale nechce se mi lézt po celém objektu a sundavat všechny kamery a vracet i rekordér, kde je instalován vlastní pevný disk. Prosím poradíte jaký je postup u celého setu? Podle mne je možné reklamovat jen jednu věc ze setu. Děkuji za radu.
iGET HOMEGUARD HGDVK46704, 4-kanálový HD DVR + 4x HGPRO728 kamera HD720p, IP66
Chtěl bych kameru opravit či vyměnit.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Spotřebitel je povinen poskytnout prodejci k reklamaci věci nutné k vyřešení reklamace. Zejména u věcí, které fungují jako vysílač (kamera) a přijímač (rekordér) máme za to, že by bylo vhodné zaslat obě tyto věci. V případě, že prodejce tvrdí, že pro vyřešení reklamace potřebuje celý set kamer a rekordéru, měl by mu je spotřebitel zaslat. Spotřebitel má ovšem v případě úspěšné reklamace nárok na náhradu nákladu spojených s dodáním zboží na reklamaci a taktéž náhradu nákladů spojených s demontáží reklamované věci.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu a za vyjádření.
Pokud bude mít pan Sedláček zájem o opakované ověření, ráda bych jej tímto požádala o zaslání čísla objednávky, v rámci které u naší společnosti set nakoupil. Více informací poté ověřím a touto cestou rovněž předám.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: