Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
u společnosti jsem dne 29.4.2014 zakoupil disk, který jsem z důvodu nefunkčnosti reklamoval dne 14.1.2015 s žádostí o vrácení disku bez opravy v případě nutnosti výměny/formátování disku. Na pobočce jsem byl jejich pracovníkem ujištěn, že v takovém případě, kdy oprava disku bude toto vyžadovat, mi disk vrátí. Stejnou informaci jsem dostal na infolince.
Dne 27.1. mi byl na můj mail doručen dobropis. V té době jsem se dozvěděl, že disky se nikdy neopravují a vždy jdou na výměnu/odstoupení od kupní smlouvy.
Tuto věc jsem reklamoval, jelikož jsem žádal o vrácení disku bez opravy v takovém případě.
Dle pana B. - vedoucího reklamačního oddělení, je stanovisko firmy neměnné, disk mi nevrátí a jediná možnost řešení je dobropis - vrácení peněz. Vyžaduji tedy nový kus, který prodejce má skladem. Dle informací od pana B. na to nemám nárok a že již se mnou dál komunikovat na toto téma nebude. Nelíbí se mi klamání spotřebitele, kdy mi tvrdí, že za mě prodávající rozhoduje o způsobu dořešení reklamace. Je to jednak v rozporu s občanským zákoníkem i s jejich reklamačním řádem. Dle toho, že nejsem jediný s tímto problémem, mám pocit, že společnost úmyslně klame zákazníky.
http://www.czc.cz/wd-my-cloud-4tb/140402/produkt
Výměnu za nový kus a zároveň kompenzaci za můj čas vynaložený k řešení této situace
|
Tweet |
V případě, že spotřebitel uplatňuje právo z vadného plnění, které je podstatným porušením smlouvy, má právo na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, na odstranění vady opravou věci, na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo na odstoupení od smlouvy.
Jaké právo si zvolil, sdělí spotřebitel při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže spotřebitel změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
Jestliže tedy spotřebitel při uplatnění reklamace sdělil, jakým způsobem si přeje reklamaci vyřídit, má prodávající tuto volbu respektovat. Zákon výslovně nestanovuje možnost vrátit věc bez opravy a bez uplatnění jiného práva, je ale možné si to dohodnout. Jestliže se vada ukázala jako neopravitelná, měl o tom prodávající spotřebitele informovat, a ten následně má možnost zvolit si jiný nárok (tedy včetně dodání nové věci bez vad).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.