Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Kupovaly jsme automobil na pobočce AAAAuto ve Znojmě. Prodavač vůz vychválil až do nebe, uznávám, je to jeho práce, nicméně je fér na známé závady upozornit. Ihned po koupy vozu praskla žárovka v brzdovém světle. Banalita, ale ouha, v tělese světla stojí voda, vše zkorodované. Nutno vyměnit celé světlo, jelikož je prasklé. Nemusel to prodávající vědět, ale zamítnout reklamaci na takto skrytou závadu? S odůvodněním, že v předávacím protokolu je uvedeno, že jednotlivé součástky podléhající opotřebení se mohou blížit konci své životnosti? Těleso světla není žárovka, brzdová destička, ani filtr, tyto věci a jiné podléhají opotřebení, ale plastové těleso, opotřebení nepodléhá, to je buď v pořádku, nebo je prasklé. Naše je prasklé, a nikde jsme o tomto nebyli informováni. Věřím, že je vše pouhé nedorozumění, a dojde k pochopení problému. Mimochodem na protokolu o reklamaci je úplně špatně napsán důvod reklamace, světlo není špatně namontováno, do světla teče, jelikož je prasklé.
Koupě vozu Renault Captur SPZ 5SR8742 a neuznaná reklamace na dvě skryté závady.
V servisu byla oprava vyčíslena na 8.000kč, na pobočce Znojmo nám bylo sděleno, že společnost AAA Auto často přistoupí i ke kompenzaci a jako omluvu přidá například 10.000kč. Má jednoznačná představa řešení problému je zaplacení opravy plus 10.000kč jako přiznání omylu a dodání dobrého jména společnosti, tedy zaslat na účet celkem 18.000kč, i vzhledem k přihlédnutí k faktu, že toto není jediná komplikace, a také k doporučení servisu vyměnit obě zadní světla.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.