Společnost


ELITE Date s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58782Vrátenie polročného predplatného vrámci 14dennej lehoty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.07.2022, před 3 lety

Andrej Kseňák

Znění stížnosti

Dobrý deň,
zakúpil som si polrocné predplatné za 1200 Kč.
Na prvej stránke je napísané, že denne sa registrujú nový užívatelia.
Hneď po zprístupnení profilov boli k dispozícii nízke desiatky uživateľov. Navyše profily vyzerali a chvali sa ako neatkívne.

Po troch dňoch som z oficíalnej stránky stiahol formulár na odstúpenie od zmluvy, vyplnil formulár a zaslal na emailovú adresu s požiadavkom na vrátenie plnej čiastky predplatného vrámci 14dennej lehoty.
Za nedhlo som dostal odpoveď, že peniaze mi vrátené nebudú, lebo som sa vzdal práva na vrátenie. Takže vrátenie penazí bolo odmietnuté.

Následne som odpovedal s pomocou vyjadrenia z Vašej stránky pre rovnaký pripad iného užívateľa. V zmysle, že podľa zákona sa na podobné úpravy v podmienkach neprihliada.
Dostal som odpoveď, že mi bola poskytnutá celá databáza a prístup k všetkým funkciám, takže nárok na vrátenie predplatného nemám.

S reakciou som znovu neúhlasil s doplnením zákona, ktorý toto upresňuje. Navrhol som vrátenie podielu zvyšku predplatného. Predplatné ponížené o pomernú čiastku za dni využívania predplatného. Rovnako som oznámil, že podám žiadosť na preskúmanie prípadu na Českú obchodnú inšpekciu.
Dostal som odpoveď, že obchodné podmienky boli schválené ČOI a firma vyhrala niekoľko súdnych sporov.

Ďakujem


Produkt

EliteDate.cz Predplatné 6 mesiacov


Požadované řešení

Vrátenie predplatného


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.7.2022 09:37, před 3 lety

Spotřebitel může v souladu s § 1834 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení od smlouvy (ta je zakotvena v § 1829 občanského zákoníku), uhradí spotřebitel společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitel společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.

Ustanovení upravující právo spotřebitele odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve 14denní lhůtě bez udání důvodu je nepochybně ustanovením, které má za cíl chránit spotřebitele jako slabší smluvní stranu. Dle § 1812 odst. 2 občanského zákoníku platí, že k ujednáním odchylujícím se od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele se nepřihlíží. To platí i v případě, že se spotřebitel vzdá zvláštního práva, které mu zákon poskytuje. K ujednání, kterým se spotřebitel vzdá nároku na vrácení jím uhrazené kupní ceny v případě odstoupení od smlouvy, se ze zákona nepřihlíží (jakoby ani nebylo). Spotřebitel má v takovém případě nárok na vrácení kupní ceny. Ta může být zkrácena v rozsahu, který je popsán výše. Podnikatel má povinnost zaslat peněžní prostředky spotřebiteli do 14 dnů od odstoupení.

Z práva na odstoupení od smlouvy (§ 1829 občanského zákoníku) existují určité výjimky (§ 1837 občanského zákoníku). Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy. Dle našeho názoru výslovný souhlas není udělen přijetím obchodních podmínek jako celku (pausální souhlas), nýbrž nemožnost odstoupení od smlouvy musí být spotřebitelem odsouhlasena zvlášť.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Pro úplnost dodáváme, že citované ustanovení obchodních podmínek je navíc zakázaným ujednáním ve smyslu § 1813 a § 1814 písm. c) občanského zákoníku. Rovněž se jedná o nepřiměřené ujednání, ke kterému se v souladu s § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží. Taktéž lze ujednání kvalifikovat jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku. K takovém ujednání se rovněž nepřihlíží.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2022 14:07, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.