Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Před Vánoci 2021 mi formou telefonního hovoru bylo de facto vnuceno zboží, které jsem si nakonec objednal. Bylo mi sděleno, že odběr doplňků stravy je možno zrušit na zákaznické lince, což jsem udělal. Asi po třech měsících mi bylo do schránky vloženo další neobjednané zboží od dané firmy. Zboží i s odstoupením od smlouvy a s žádostí o vyřazení osobních údajů jsem zaslal zpět na uvedenou adresu v Polsku. V červnu letošního roku mi bylo zasláno další nevyžádané zboží. Opět jsem ho zaslal zpět i s opakovaným odstoupením od smlouvy a s žádostí o vyřazení osobních údajů, tentokrát ale na P.O.BOX do Prahy, jež byl uveden jako kontaktní adresa ve smlouvě. Zboží jsem zaslal zpět ve 14 denní lhůtě. Dnes, tedy 4. července 2022 mi přišla upomínka, že jsem neuhradil fakturu. Na upomínce je udaná částka navýšena o 59 Kč za prodlení. Ve smlouvě upozorňují, že každým dnem jim vzniká nárok na úroky z prodlení.
Prosím o radu. Už nevím jak dál a platit za zboží, které nemám a nechci ho, je nesmysl.
Moc Vám děkuji a přeji pokud možno hezký den.
Jaromír Kůs
Nevyžádané doplňky stravy Omega 3 + Fundamex
Vyžaduji odstoupení od smlouvy, vyřazení osobních údajů z databáze. Dále požaduji nezasílat další produkty a netelefonovat s dalšími nabídkami.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.
Pokud byla objednávka zrušena a první dodávka byla zdarma, pak by spotřebiteli nevznikla povinnost k úhradě žádného zboží. Od smlouvy uzavřené na dálku (tj. přes internet, telefon či jinak) je možné odstoupit bezplatně do 14 dnů od převzetí zboží (§ 1829 občanského zákoníku).
Pokud došlo ke zrušení objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.
Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel doposud neprojevila zájem se k věci vyjádřit. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít, protože naše služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti.
Jelikož jde o společnost ze země v EU, může se spotřebitel obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum (https://evropskyspotrebitel.cz/kontakty). Více informací najdete na adrese www.evropskyspotrebitel.cz.