Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Smlouvu na internet jsem uzavíral ještě se společností Upc. Odběr mi zapli 100Mb Po nějakém čase klesl ne 40Mb se po nějakém čase spadl až na 10Mb. Když jsem chtěl vypovědět smlouvu, tak mi paní uznala reklamaci a znovu mi navýšili rychlost a snížili placení. Když přešlo UPC pod vodafone znovu došlo k navýšení ceny a rychlost se snížila až na 10Mb Když jsem rychlost reklamoval bylo mi sděleno, že tato rychlost je garantována pouze na kabelové připojení což není tak docela pravda.Znovu jsem dal výpověď. Zavolala mi paní a chtěla po mně číslo smlouvy. Byl jsem právě mimo domov a smlouvu jsem meměl u sebe.Řekla mi že zavolá později. Už ale nikdo nezavolal a smlouvu mi bez mého souhlasu prodloužili s tím, že mi byla opět snížena částka a navýšena rychlost. Nikdo mi nezavolal, tak jsem neviděl jinou možnost než přestat platit v domění že mi někdo zavolá. Místo toho mi začaly chodit výhružné sms, že dojde k zablokování služeb až k vypnutí což se stalo. Ovšem nikdo se mnou neřeší ukončení smlouvy. Místo toho pokračuje další denunciace a vyhrožování než dojde k lámání v kole a nebo stětí, chci jenom podotknout, že vina neni na mé straně, ale na chybně nastaveném systému společnosti. V posledním výhrůžném dopise mi bylo sděluno že mám vrátit modem, který jsem si zakoupil což požaduji za další hrubé obvinění. Proto stále trvám na výpovědi.
S pozdravem světu míra a míru zdar Zdeněk Pirochta
***
Trvám na výpovědi.
|
Tweet |
Kvalita poskytovaných služeb.
Není-li služba poskytována ve sjednané kvalitě, je možné ji reklamovat. Vhodným nárokem reklamace by mohlo být zejména řádné dodání služeb a také například přiměřená sleva.
Jestliže spotřebitel nemůže využít službu tak, jak mu byla slíbena a chyba není na jeho straně (např. na straně jeho zařízení), může reklamovat i vyúčtování služeb, kde by spotřebiteli mohla být naúčtována služba, která kvalitou odpovídá službě nyní dodávané (a tedy levnější).
V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunifkaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Automatické prodlužování smlouvy:
Od 1.9.2017 je v platnosti novela zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích (dále jen "ZEK"), která automatické prodloužení smluv váže na výslovný souhlas spotřebitele s prodloužením smlouvy. Novela zákona se vztahuje od 1.9.2017 i na právní vztahy v oblasti elektronických komunikací vzniklé podle právních předpisů platných do dne nabytí účinnosti této novely.
Konkrétní ustanovení ZEK, která upravuje postup při prodloužení smlouvy, je § 63b odst. 3 ZEK. Toto ustanovení říká, že podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující veřejnou komunikační síť je povinen informovat spotřebitele způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy sjednané na dobu určitou, o blížícím se ukončení smlouvy a o možnostech jejího prodloužení. Pokud účastník neudělí svůj prokazatelný souhlas s prodloužením smlouvy na dobu určitou, přechází smlouva ve smlouvu na dobu neurčitou.
Pokud by spotřebitel smlouvu nevypověděla ke dni ukončení smlouvy a neprojevila by prokazatelně svůj souhlas s jejím prodloužením smlouvy opětovně o stejnou dobu, pro kterou byla smlouva původně uzavřena, pak by došlo ke změně smlouvy uzavřené původně na dobu určitou na smlouvu na dobu neurčitou.
Pokud již spotřebitel nemá o smlouvu zájem, doporučujeme prodejci zaslat bez zbytečného odkladu s odkazem na výše uvedené sdělení, že již nemá účastník zájem o prodloužení smlouvy. Toto doporučujeme zaslat operátorovi nejlépe poštou doporučeně s dodejkou.
Pokud by prodejce i přesto smlouvu prodloužil automaticky na stejnou dobu, na kterou byla smlouva původně uzavřena, pak se lze obrátit na Český telekomunikační úřad, který je dozorovým orgánem v oblasti telekomunikací. U Českého telekomunikačního úřadu pak lze zahájit mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. Více informací o tomto řízení naleznete zde: https://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu .
Dobrý den, pane Pirochto, je mi líto, pokud došlo k nedorozumění. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Prostřednictvím stránek třetích stran nemůžeme řešit konkrétní požadavky zákazníků. Dovolím si však upozornit, že reklamace nemá odkladný účinek pro úhradu předepsaných poplatků. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.