Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den dne 5. 7 tohoto roku mamkav Kladenské pobočce nakupovala s nákupem byla v celku spokojená jaké bylo ale její překvapení že při dalším nákupu v jiném obchodě zjistila že jí v Kladenské pobočce vrátili neplatné bankovky myslím si že je to velice neprofesionální jednání vůči stare vůčlženě , děkuji za odpověď Řipova
Myslím si že by zaměstnanci měli být upozorněni na to že se neplatné bankovky nemají vracet děkuji za odpověď
|
Tweet |
Jestliže se jednalo o bankovky, kterým skončila platnost k 30. 6. 2022, předpokládáme, že se od obchodníka nejednalo o úmysl. Jedná se však v každém případě o pochybení, které by se nemělo stát.
Obchodník je povinen vracet platné peníze zpravidla v české měně. Pokud tak neučinil, nejednal v souladu se zákonem a mohl se dopustit i přestupku.
Podle zákona o oběhu bankovek a mincí mohou od 1. 7. 2022 přijímat bankovky, které byly zneplatněné (obecně ty "s úzkým pruhem" - vyjma bankovky v hodnotě 5000 Kč) pouze úvěrové instituce provádějící pokladní operace (tedy například pokladny v bankách) a Česká národní banka. Spotřebitelka tak může provést výměnu například ve své bance.
Pokud by měl spotřebitel dojem, že se ze strany obchodníka jednalo o úmysl, může zvážit podání podnětu České obchodní inspekci (odkaz na podatelnu je dostupný zde: https://www.coi.cz/podatelna/).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.