Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Po prechodu k jinemu dodavateli, ktery iniciovala spolecnost Halimedes (take znama jako "plynule.cz"), odmita dodat konecne vyuctovani za dodavku zemniho plynu, vcetne uhrazeni preplatku. Komunikace je pres mou veskerou snahu nulova, viz nize:
20.12.2021 - Halimedes: spolecnost mi e-mailem oznamila, ze se mnou ukoncuje dodavky plynu (mel jsem smlouvu na fixni castku)
1.2.2022 - ukoncene dodavky plynu, od tohoto data mam plyn od jineho dodavatele
8.2.2022 - pozadal jsem spolecnost Halimedes o konecne vyuctovani (e-mailem)
8.2.2022 - Halimedes: doposud posledni odpoved (e-mail): "Ve věci konečného vyúčtování Vám sdělujeme, že distributor má na zaslání podkladů pro vyúčtování až 30 dní, v současnosti je tato lhůta podstatně delší. Jakmile nám budou podklady pro vyúčtování předány, bude Vám vyúčtování zasláno"
6.5.2022 - opet jsem pozadal Halimedes o vyuctovani (e-mail)
8.6.2022 - zaslana reklamace pro chybejici vyuctovani (doporucenym dopisem na kontaktni adresu spolecnosti)
24.6.2022 - Halimedes reklamace neprevzalo, dopis mi byl Ceskou postou vracen zpet
30.6.2022 - opet jsem pozadal o vyuctovani a vyreseni situace, rovnez jsem informoval o neprevzeti reklamace (e-mail)
U spolecnosti Halimedes jsem mel do te doby standardni zafixovanou smlouvu na dodavky zemniho plynu pro rodinny dum
Rad bych se domohl konecneho vyuctovani, vcetne vraceni preplatku (ktery predpokladam).
|
Tweet |
Vyúčtování:
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
V případě, že společnost i nadále nekomunikuje, doporučujeme spotřebiteli, aby se svým podnětem k prošetření chování společnosti obrátil na Energetický regulační úřad. Další informace jsou dostupné zde: https://www.eru.cz/mate-problem-s-dodavatelem-nebo-zprostredkovatelem
Přeplatek:
Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.