Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, přišel mně email níže uvedeného znění. Nejsem si vědoma, že bych se na uvedené seznamce registrovala, natož v jakékoliv jejich placené službě. Napsali mně, že jsem se registrovala k placenému členství v online komunitě seznamkaproseniorycom a dlužím... viz jejich emal níže!!! Tato komunita nelze ani dohledat, abych se mohla podívat kde jsem se údajně měla registrovat a co to za placenou službu vlastně užívám. Pokud se mně něco podobného povedlo, mám za to, že jsem byla uvedena v omyl firmou s nekalými úmysly. Email firmy je rovněž neurčitý, nepíšou od kdy jsem registrovaná v této placené službě, za jakou dobu dlužím, kde se mohu na placenou službu dostat, jak odstoupi ... ???!!!
Mám zato, že se jedná o nějaký velký podvod na lidi. Ráda bych celou věc ignorovala, ale mám obavy z dalších podvodných emailů a vymáhání. Proto prosím o pomoc, jak mám postupovat. Děkuji za vše Dana Kuzníková
kolekce@auerwittethiel.com kolekce@auerwittethiel.com
Komu:
dkuz@email.cz
Spisová znacka: 36222153276; Date4friend AG ./. Dana Kuzníková
Vázená paní Kuzníková,
dovolujeme si Vás informovat, že jsme převzali právní zastoupení společnosti Date4friend AG, Bahnhofstr. 16,
CH-6300 Zug, jíž dlužíte částku ve výši CZK 1.506,47 (EUR 60,86) .
Na předchozí upomínky a výzvy k úhradě jste bohužel nereagoval/a.
Zaregistroval/a jste se k placenému členství v online komunitě seznamkaproseniorycom. Při registraci jste
uvedl/a svou e-mailovou adresu dkuz@email.cz, která byla potvrzena v rámci postupu dvojitého
přihlášení. Tato e-mailová adresa byla uložena, stejně jako Vámi zvolené uživatelské jméno, IP adresa
koncového zařízení použitého pro registraci a Vaše bankovní údaje.
V současné době dlužíte našemu klientovi částku ve výši CZK 1.506,47 (EUR 60,86), která zahrnuje jistinu a veškeré
další související poplatky.
Žádáme Vás, abyste výše uvedenou částku uhradil/a neprodleně, nejpozději do 21.07.2022.
Pro Vaši platbu bankovním převodem jsme níže shrnuli základní údaje:
Majitel účtu: Auer Witte Thiel
Banka: Postbank (Giro)
IBAN: DE76 7001 0080 0005 2018 07
BIC: PBNKDEFFXXX
Částka: 60,86 EUR
Věc: 36222153276
Dlužnou částku můžete uhradit také kreditní kartou. Za tímto účelem naskenujte následující QR kód.
Kreditkartenzahlung
Prosím Vás o sdělení jak mám proti tomuto emailu postupovat.
Obávám se rovněž o své bankovní údaje.
Co mám neprodleně podniknout, abych všemu zamezila.
|
Tweet |
Pokud po spotřebiteli společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí také prokázat, že dluh vůči společnosti skutečně existuje. Vymáhá-li společnost tento dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
V případě, že by společnost chtěla údajný dluh vymoci, rozhodnout o něm by mohl pouze soud. Dle nám dostupných informací však společnosti provozující internetové seznamky doposud po spotřebitelích údajné dluhy vymáhají pouze skrze nátlak inkasních agentur.
Sporný dluh vznikl nejspíše na základě tzv. automatické prolongace. Zda bylo dané ujednání sjednáno platně může posoudit pouze soud. My můžeme pouze dodat, že ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Vzhledem k tomu, že skutkový stav známe jen ze strany spotřebitele, nemůžeme oprávněnost vymáhání hodnotit. Zároveň nejsme ani oprávněni žalovat, neboť nejsme aktivně legitimováni (to jsou poškození spotřebitelé). To by se však mohlo změnit s institutem "hromadných žalob", více lze nalézt např. zde: https://www.dtest.cz/kampane/za-hromadne-zaloby/.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.