Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 1.7.2022 jsme zakoupili v prodejne Mikulov sekacku na travu MTF 4820, s tim, ze mame clenity teren a pan prodejce nas ujistoval, ze s takovou sekackou uz 5 let srovnava krtince a seka ve vinohrade. Sekacku nam na prodejne sestavili a byla urcena primo k provozu. Druhy den s ni pritel posekal 20m a na sekacce se urvaly drzaky sekaci listy, jel s ni do prodejny,kde tvrdili, ze si za to muzeme sami,ze jsme najeli na kamen,ktery nuz poskodil a toto jako bezbecnostni pojistka se urve. Takze musel koupit novy dil za 350Kc, doma jej vymenil,nastartoval a popojel a urvalo se to znovu. Tentokrat si vzali sekacku na reklamaci,ale poslali zpravu,ze jsme si to udelali sami nespravnym dotazenim,cili reklamaci opet neuznali. Prodejce se ma na co vymlouvat, ale ja uz tento vyrobek nechci a pozaduji vraceni penez. Stara sekacka,ktera je jen opryskana tu seka 4 roky a nova nevydrzi 2 dny. Zajimalo by me,jestli mam pravo na odstoupeni od smlouvy.
Vymenu zbozi nebo vraceni penez
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.