Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
26.3.2022 jsem si na webových stránkách nábytekmarket.cz zakoupila sedačku Freja MONOLITH 38
Kód: CN-01-0065-03, Volba rohu: Levý Hlavní barva: Monolith 38. Dle fotek na webu jsem očekávála svěže zelenou, mechovou barvu.
Na webu uvádějí doručení 4 - 6 týdnů. Sedačku poprvé chtěli poslat 7.6.2022 to je 2,5 měsíce čekání na sedačku, ale já jsem neměla domluvenou pomoc na výnos, poté mi nabídli 22.6. tedy téměř 3 měsíce po objednání.
Když jsme sedačku vynosili nahoru zjistila jsem, že barva vůbec neodpovída prezentovanému výrobku na webu.
Volala jsem do obchodu 24.6., že výrobek neodpovída barvě, paní mi oznámila, že mohu odstoupit od smlouvy. To jsem také udělala, následně mi zaslali požadavek na proplacení 1000 Kč za dopravu zpět. Na to jsem reagovala, že já přeci nemůžu za to, že barvu výrobku klamně prezentují na webu a ještě mám platit dopravu zpět. Paní mi řekla, že můžu reklamovat, ale nezaručují mi, že mi reklamaci uznají a pak nemusím stihnout odstoupit od smlouvy, protože na reklamaci mají delší lhůtu. Musela jsem tedy přesto sedačku opět tahatat sama s řidičem a nechat si odečíst 1000 Kč od vratky.
Řidič přijel o den dříve večer v 22:30 a neměl v dodávce ani vozík, protože se jim tam nevešel, dále mi sdělil, že po řidičích je požadováno jezdit non stop od 8h ráno přes noc jet z Polska do ČR a zpět. Což mi příjde naprosto nelidské a porušování dalších předpisů.
sedačku Freja MONOLITH 38 Kód: CN-01-0065-03, Volba rohu: Levý Hlavní barva: Monolith 38.
Vrácení 1000 Kč za dopravu a vrácení celé částky za sedačku bez odečítání ceny dopravy.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel taktéž využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nárok na náhradu nákladu spojených se zpětnou dopravu k prodejci může spotřebitel požadovat zpět pouze v případě, že se jedná o uznanou reklamaci. V případě odstoupení od smlouvy nenáleží spotřebiteli nárok na vrácení nákladů na dopravu. Výjimkou je případ, kdy prodejce nevyrozuměl spotřebitele o této skutečnosti před uzavřením smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.