Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#58822Odškodnění

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.07.2022, před 3 lety

Zdeněk Šesták

Znění stížnosti

Dobrý den zakoupil jsem automobil za 200 tisic kč u aaa auto praha pobočka praha 8 kterého byla hned druhý den zjištěno několik vad. Vadné brzdy prasklý čep nebezpečný unik provozních kapalin nevyhovující osvětlení a za nejvážnější vadu považuji že v technickém průkazu nebylo uvedeno že jde vůz s hybridním pohonem. To vše mi nebylo při prodeji oznámeno ani ve smlouvě žádná zmínka. S autem jsem odjel domu po cestě jsem natankoval plnou nádrž. Druhý den jsem po zjištění odvezl auto zpět prodejci najeto cca 100km. Bylo mi zděleno že mám auto nechat v bazaru a že bude vše opraveno. Po 7 týdnech stálých výmluv jsem byl kontaktován že si mohu vybrat jiný vůz. Mám si vybrat vůz ve stejné cenové relaci a jen z dané pobočky a peníze mi nemohou být vráceny respektive kdybych trval na vraceni penez budu cekat dalsi mesic. Při hledání jsem byl prodejcem prakticky donucen vybrat si jediné auto které tyto parametry splnilo. Když jsem při výměně upozorňoval na to že do předchozího automobilu jsem natankoval plnou nádrž a v aute které od nich znovu kupují je nádrž prázdná bylo mi manažerem sděleno že to není problém. Po podpisu smlouvy na " nové,, auto byla řečeno že bohužel nelze vůz natankovat ať si jedu se starym autem někam nechat nádrž vysát. Zda se mi toto jednání velmi podvodné a prakticky jsem byl okraden o 70 litrů nafty a donucen si koupit vůz o který jsem neměl zájem vzhledem k tomu že auto jsem potřeboval kvůli blížící se dovolené.


Produkt

Peugeot 508 hybrid


Požadované řešení

Požaduji omluvu a finanční kompenzaci za blokování peněz a navrácení peněz za plnou nádrž.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2022 11:15, před 3 lety

Náklady na palivo:
Jednání zaměstnance dle § 430 občanského zákoníku zavazuje podnikatele, nejedná-li se o zjevný exces. Z tohoto důvodu se domníváme, že se spotřebitel v dobré víře mohl spolehnout na vyjádření manažera, který spotřebitele ujistil, že mu budou vráceny náklady vynaložené na pohonné hmoty načerpané do nefunkčního vozidla. Pokud by se ukázalo, že sdělená informace (o vrácení nákladů) je nepravdivá, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku. V takovém případě je spotřebitel oprávněn obrátit se s podnětem na příslušný dozorový orgán (Česká obchodní inspekce), který je povinen toto jednání pokutovat.

Reklamace ojetého vozidla.
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze, pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele a ten od smlouvy odstoupí, oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.10.2022 15:06, před 2 lety

Vážený pane Šestáku,
věc jsem prověřovala a mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně řešení již spojili a vše je nyní v pořádku. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.10.2022 15:12, před 2 lety


Zdeněk Šesták

Hodnocení:

Komentář: Byla uhrazena částka 2000 korun za odcizení plně nádrže nafty. Zaměstnanec autobazaru se omluvil.

Vyjádření dTestu k uzavření případu

Publikováno
10.10.2022 15:29, před 2 lety

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.