Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58826Nevhodné chování průvodčího

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.07.2022, před 3 lety

Dragomirela Caldare

Znění stížnosti

Dobrý den,
dnes 06.07.22 jsem jela s mými kamarády vlakem EC 90281 Metropolitan v úseku Brno-Břeclav směr Budapesti-Keleti pu. Odjezd vlaku byl v 18:20, chvíli na to přistoupil k našim sedadlům velice arogantní průvodčí. Velice hrubě nám ještě než jsme stačili vytáhnout lístky oznámil, že občanské průkazy nechce, požadoval tedy po nás kartu ISIC nebo Žákovský průkaz, který mí kamarádi, kteří jsou v osmém ročníku na základní škole, nemají a občanský průkaz též ne, jelikož jim je 14 let. Hoši tedy navrhli, že by panu průvodčímu ukázali alespoň Bakaláře v mobilu. To však pan průvodčí zadrhl velice hrubým tonem namísto klidného jednání a s normálním hlasem. Pokud vím (i ze stránek na internetu), tak Žákovský průkaz lze zajistit až od 15 let. Hoši tedy nejen, že platili 50,- u přepážky, ale také museli průvodčímu doplácet 141,- za údajné neprávo na slevu. Po celou dobu jednání na nás jen víc a víc zvyšoval hlas a byl čím dál tím více nepříjemný a hrubý. Všude, kde jsem pročítala o takových kartách jsem se dověděla to, co dávno vím, a to to, že dítě mladší 15 let se nemusí nijak prokazovat, že stačí ústní prohlášení o věku do 15 let. Což je přímo napsáno i na stránkách www.ceskedrahy.cz

Myslím, že takový člověk jako pan průvodčí z tohoto vlaku by neměl pracovat s lidmi, pokud neumí jednat s lidmi normálně a adekvátně.
Napsat


Požadované řešení

Požaduji vysvětlení o tomto hrubém chování namísto klidného jednání.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.7.2022 11:31, před 2 lety

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.