Společnost


Stander Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:914
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#58828Neoprávněná fakturace nevyžádaného zboží-žiletek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 24 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.07.2022, před 3 lety

Josef Brda, JUDr.

Znění stížnosti

Odebíral jsem od společnosti Stander žiletky Matrix v balení 12 kusů za 199.- Kč. Protože se mně žiletky nahromadily, dohodl jsem se v 1. pol. roku 2021 s tel. operátorkou zákaznického servisu sp. Stander, že zasílání žiletek bude pozastaveno do doby, než si vyžádám jejich další zásilku. Přesto však byly žiletky zasílány i nadále a dokonce i bez přiložené faktury. Dne 11.11.2021 jsem dokonce obdržel upomínku k nezaplacené faktuře č. 19553734, kterou jsem se zásilkou žiletek vůbec neobdržel. Spojil jsem se proto ihned s tel. operátorkou zák. servisu N.T. (tel. +420 227 191219) a byl jsem ubezpečen, že zasílání dalších žiletek bude do doby, než si je sám vyžádám, zrušeno, o což jsem důrazně opětovně požádal. Operátorka uvedla, že moji opětovnou žádost zanáší do evidence.
Dne 20.4.2022 jsem však opět obdržel balíček s dalšími 12 kusy žiletek. kde již byla cena navýšena na 399.-Kč (č. faktury 30017647), ačkoli jsem si jejich zaslání nevyžádal. Spojil jsem se tedy dne 20.4.2022 s tel. operátorkou A.T., která uvedla, že balíček skutečně přijít neměl, že jej sklad zaslal omylem a dále uvedla, že se za společnost omlouvá a že jako omluvu mám přijmout tento balíček žiletek zdarma, nemám nic platit a opětovně jsem byl ubezpečen, že další zásilka mně bude zaslána až se sám ozvu. Dne 6.6.2022 jsem však opět obdržel SMS s upomínkou, že Stander Sp.z o.o.dosud neobdržela platbu za žiletky Matrix v hodnotě 399.-Kč s pohrůžkou, že pokud do 7 dnů nezaplatím, budou mně připočteny náklady na vymáhání. Spojil jsem se tedy ihned dne 6.6.2022 opětovně s tel. operátorkou A.T. a bylo mně sděleno, že došlo opět k nedorozumění ve firmě, dále že zasílání žiletek je skutečně do odvolání zrušeno. Operátorka T. dále uvedla, že ruší i dnešní upomínku. Po zkušenosti, že jsem byl již vícekrát tel. operátorkami ubezpečován o pozastavení zasílání žiletek a přesto došlo k jejich dalšímu zasílání, včetně upomínek, požádal jsem tel. oper. T. o písemný doklad o zrušení zasílání žiletek (aby mně jej zaslala na email). Bylo mně sděleno, že toto ona jako tel. operátorka nemůže a byl jsem odkázán na stránky helpstander.eu, kde si toto můžu vyžádat. Požádal jsem tedy na stránkách infocz@helpstander.eu, aby mně bylo cestou emailové adresy zasláno písemné potvrzení o tom, že další zasílání žiletek je až do odvolání pozastaveno, abych měl doklad pro případné další zasílání balíčků se žiletkami a pro zasílání případných upomínek. Odpovědi ne email jsem se však nedočkal a dne 4.7.2022 jsem naopak obdržel tentokráte písemnou upomínku na zaplacení žiletek Matrix (fa. č. 30017647 v hodnotě 399.-Kč, povýšená o 59.- Kč za poplatek z prodlení). Z předešlého je zřejmé, že společnost Stander sp.z o.o. zřejmě vědomě nereaguje na mé požadavky a nutí mě platit za zboží, které nepožaduji. Žádám proto o definitivní zrušení zasílání žiletek Matrix a vymazání mých osobních údajů z evidence společnosti Stander sp.z o.o., ul. Bodycha 87, 05-816 Reguly, Polsko a dále o písemné potvrzení tohoto zrušení a vymazání.

Josef Brda, JUDr.


Produkt

Žiletky Matrix


Požadované řešení

Definitivní zrušení zasílání žiletek Matrix a vymazání mých osobních údajů z evidence společnosti Stander sp.z o.o., ul. Bodycha 87, 05-816 Reguly, Polsko a dále o písemné potvrzení tohoto zrušení a vymazání.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 14:20, před 3 lety

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna a zda nebyla později zrušena.

Pokud byla objednávka zrušena a první dodávka byla zdarma, pak by spotřebiteli nevznikla povinnost k úhradě žádného zboží. Od smlouvy uzavřené na dálku (tj. přes internet, telefon či jinak) je možné odstoupit bezplatně do 14 dnů od převzetí zboží (§ 1829 občanského zákoníku).

Pokud došlo ke zrušení objednávky a spotřebiteli někdy v budoucnu nějaké zboží došlo, jednalo by se patrně o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět (§ 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), ani za zboží nemusí platit.

Pokud spotřebitel nic neobjednal a společnost po něm požaduje zaplacení, jedná se o tzv. agresivní obchodní praktiku. Jelikož jde o subjekt, který má sídlo mimo ČR, je mimo působnost České obchodní inspekce, která vykonává obvykle nad těmito praktikami dozor a pokutuje je. Jelikož jde o subjekt z EU (Polsko), může se spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2022 21:55, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel doposud neprojevila zájem se k věci vyjádřit. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít, protože naše služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti.

Jelikož jde o společnost ze země v EU, může se spotřebitel obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum (https://evropskyspotrebitel.cz/kontakty). Více informací najdete na adrese www.evropskyspotrebitel.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.