Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
z podatelny ERU se mi emaily vrací jako nedoručitelná zpráva,posílám proto Vám,nevím si už rady.
Žádám vás o pomoc s vyúčtováním plynu.Měla jsem uzavřenou smlouvu o dodávkách plynu se společností Zelená elektrina.Tuto společnost převzala v lednu 2022 Elgas Energy.Okamžitě mi zvýšili zálohy o sto procent.Moji výpověď z důvodu zvýšení cen neakceptovali.Podala jsem tedy druhou výpověd z důvodu ztráty užívacího práva k nemovitosti.Tuto již akceptovali s tím,že budu volná od 1.5.2022
Teď mi poslali vyůčtování za rok 2021.kdy jsem byla u Zelená Elektřina a za 1.1.2022 do 23.5.2022 kdy jsem byla u Elgas Energy. Částka činí 67 271,- kč
Takže nejenom,že mi uvonili odběrné místo o cca měsíc později,ještě po mě chtějí 67 271,- kč
Mám pocit,že se vyloženě jedná o podvod s cenou energií,budu samozřejmě fakturu reklamovat.Současně vás však žádám o pomoc, tímto problémem.Nemám tolik peněz,abych mohla tohle zaplatit.
Fakturu posílám v příloze.
Děkuji Dobešová
eic 27zg600z0490959x Daňový doklad 2201453
Snížení ceny vyúčtování
|
Tweet |
Ke zvýšení ceny:
Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.
Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně a včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).
Výjimkou by byla situace, kdy by se změnila cena tzv. regulované složky energií. Tu podnikatel nemůže nijak ovlivnit, neboť tato část ceny je regulovaná a určovaná státem. Ze stížnosti však nevyplývá, že by se jednalo o tuto situaci. Navíc je ve stížnosti zmíněno, že dodavatel ke změně přistoupil s ohledem na růst burzovních cen.
Podnikatel je povinen spotřebitele nejen informovat o zvýšení ceny, ale také o možnosti vypovězení smlouvy bez jakéhokoliv postihu a to do desátého dne přede dnem účinnosti zvýšení ceny (to vyplývá z § 11a odst. 2 a 4 energetického zákona).
K reklamaci:
V případě, že vyúčtování není dle spotřebitele v pořádku, může spotřebitel toto vyúčtování reklamovat přímo u dodavatele energií. Pokud bude reklamace zamítnuta, může se obrátit na Energetický regulační úřad a zamítnutí této reklamace rozporovat.
V případě, že reklamace nebyla vyřízena vůbec, má spotřebitel právo na náhradu, která v případě pozdního vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu činí dle vyhlášky ERÚ č. 545/2006 Sb. 750 Kč za každý den, nejvýše 7 500 Kč.
Více informací lze zjistit na našich stránkách (např. zde: https://www.dtest.cz/clanek-7944/jak-na-reklamaci-vyuctovani-spotreby-energii) či na stránkách Energetického regulačního úřadu (např. zde: https://www.eru.cz/reklamujete-vyuctovani-u-dodavatele-energii-za-pozdni-vyrizeni-mate-narok-na-financni-nahradu).
Jestliže se spor nepodaří vyřešit smírně, má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad (www.eru.cz, adresa: Masarykovo náměstí 5, 586 01 Jihlava, telefon: 564 578 666 – ústředna).
V případě potřeby se lze také obrátit na bezplatnou telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.