Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení
dne 6.6.2014 jsem v provozovně na výše uvedené adrese zakoupil jízdní kolo značky CRUSSIS M-BIKE-5 v.č. TD00987094 za cenu 9 341 Kč. Na tomto jízdním kole se během dvou týdnů od koupě vyskytla řada závad, které neumožňovaly řádné a bezpečné používání tohoto kola. Tyto závady jsem v provozovně několikrát reklamoval a kolo jsem do provozovny 2 krát osobně zavezl a žádal o opravu. Vždy jsme dostal stejnou odpoveď, že je vše v pořádku a že o nic nejde i když se stejné závady stále opakovaly. Na následnou reklamaci zaslanou písemně doporučeným dopisem nikdo opět vůbec nereagoval. Proto jsem po měsíci od odeslání doporučeného dopisu situaci oznámil České obchodní inspekci.
Jízdní kolo značky CRUSSIS M-BIKE-5 v.č. TD00987094 za cenu 9 341 Kč.
Ve smyslu ust. § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je prodávající povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. S ohledem na skutečnost, že do dnešního dne, tj. 9.2.2015, (to je mnohem více jak 30 dnů od uplatnění mé reklamace) nebyla reklamace vyřízena, došlo uplynutím této lhůty k podstatnému porušení smlouvy, které mi zakládá právo odstoupit od smlouvy.
S ohledem na shora uvedené využívám svého práva a odstupují od kupní smlouvy uzavřené dne 6.6.2014 a zároveň žádám o vrácení kupní ceny na můj bankovní účet.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel reklamoval písemně vadu věci, poběží 30denní reklamační lhůta až od dodání věci podnikateli k vyřízení reklamace. Pokud je však reklamována vada, kterou už dříve spotřebitel reklamoval, ale podnikatel jeho reklamaci zamítl, může se podnikatel odkázat na předchozí vyjádření. Ustanovení § 19 zákona o ochraně spotřebitele však ukládá podnikateli povinnost vydat spotřebiteli písemné potvrzení o přijetí reklamace a jejím vyřízení, včetně písemného odůvodnění zamítnutí. Pokud se jedná o vady, které se na věci projevily v době 6 měsíců od převzetí, má se za to, že vada byla na věci již při převzetí. Opak musí prokázat podnikatel, a to odborným posouzením, nejlépe znaleckým posudkem. Spotřebitel by nyní musel prokázat např. reklamačními protokoly, že se vada v době 6 měsíců od převzetí projevila.
Spotřebiteli lze tedy doporučit dodat věc k posouzení reklamace a žádat její vyřízení v souladu s výše uvedeným.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.