Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.1.2015 jsem si objednal v eshopu toaletní vodu zn. Versace v hodnotě 885 kč vč. DPH. Doručení jsem si zvolil osobním odběrem na úložném místě, zaplacení na místě při odběru. Do dneška jsem zboží neobdržel. Po týdnu jsem psal email - došlo mi, že je nedoručen, nejspíše je zrušený. Dále jsem kontaktoval eshop telefonicky - s výsledkem, že telefon je vypnutý nebo zrušený. Dále jsem si našel, že pan Kužela, který provozuje tento eshop provozuje ještě jeden eshop a to parfémy-online.
Jde mi o to, že tím, že mi poslali z eshopu vyrozumějící email, jsem s nimi uzavřel smlouvu a teď bych ji rád vypověděl a nevím jak, když je nemohu ani kontaktovat. Mohu smlouvu vypovědět doporučeným dopisem na sídlo provozovny? Nerad bych platil po půl roce balíček, o který už nemám zájem.
1x - Versace Pour Homme EDT - toaletní voda objem 100ml - 885 Kč
Chci buďto obdržet zboží v co nejkratší době a nebo smlouvu vypovědět.
|
Tweet |
Dlužník, který svůj dluh včas nesplní, je v prodlení. Jestliže jej nesplní ani v dodatečné přiměřené lhůtě věřitelem mu poskytnuté, má věřitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. To znamená, že spotřebitel má právo prodejce upozornit, že nedodal zboží včas (pokud bylo doba dodání sjednána) a poskytnout prodejci přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky). Pokud prodejce nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku.
Pokud doba dodání nebyla sjednána (např. v potvrzení objednávky), může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Doporučujeme tedy zaslat prodávajícímu písemně s dodejkou určení dodatečné lhůty k plnění s oznámením, že po jejím uplynutí již lhůta nebude prodloužena. Pokud ani v této lhůtě nebude zboží dodáno, platí podle § 1978 odst. 2 občanského zákoníku, že spotřebitel od smlouvy odstoupil.
Pana Davida Kužela se nám bohužel nepodařilo kontaktovat. Vzhledem k tomu, že stížnost nemůže být ze strany podnikatele zodpovězena, jsme nuceni stížnost uzavřít.Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.